اجتماعی

خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری تحریم‌های آمریکا به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیام توئیتری خود نوشت: تحریم‌های آمریکا بر ایران در زمان دونالد ترامپ، حداقل ۲۰۰میلیارد دلار خسارت اقتصادی داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توئیترش به میزان خسارات تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ بر اقتصاد ایران اشاره کرد.

لیجیان ژائو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار پیامی در صفحه توئیترش گفت، تحریم‌های اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ بر ایران، حداقل ۲۰۰میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدتی پس از روی کار آمدن، با ادعای ناقص بودن توافق هسته‌ای، به‌طور یک‌جانبه در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین آمریکا، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

اعمال این تحریم‌ها که در قالب سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ انجام می‌شد، علاوه بر خسارات مالی بر اقتصاد ایران، موجب درد و رنج بسیاری برای بیماران و گروه‌های حساس از جامعه ایران شد که به داروهای خاص نیاز دارند.

دولت وقت آمریکا با وجود اتخاذ این رویکرد قهری، مدعی بود مایل است با دولت ایران گفتگو کند تا به توافقی جدید با ایران دست پیدا کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا