دانش و فناوری

تاثیر تعطیلات و جشن ها بر عاشق شدن

پژوهشگران دانشگاه ایندیانا ، دانشگاه سینسیا ، و دانشگاه وگنینگن  در پژوهشی که به تازگی منتشر شده است، دریافتند عاشق شدن و فرآیندهای روابط  زناشویی تحت تاثیر تعطیلات و رخدادهای مهم فرهنگی و اعیاد مذهبی هستند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب در این پژوهش فرضیه «وابستگی عشق و روابط به نیمکره» (فرضیه زیستی) با فرضیه «وابستگی عشق و روابط به تعطیلات» (فرضیه فرهنگی) مورد بررسی قرار گرفتند.

در این پژوهش که بر پایه داده های آنلاین صورت گرفت، ۱۲۹ کشور در تمام قاره های تحلیل شدند و روابط عاشقانه، روابط زناشویی و فعالیتهای تولید مثلی افراد و نیز میل به محتوای عاشقانه  آنلاین در یک دوره ۱۰ ساله بررسی شدند.

نتایج نشان دادند، در هر کشور و هر قومیت، میزان گرایش افراد به مسایل عاشقانه و زناشویی در تعطیلات و جشن های فرهنگی و مذهبی به شکل معناداری بالا می رود و این امر ارتباطی به ماه تولد، زبان، دین، مختصات جغرافیایی و فصل ندارد. به عبارت دیگر، عاشق شدن و روابط زناشویی در انسان امری کاملاً فرهنگی بوده و جشنها تاثیری کاملاً مثبت بر افزیش میل به همسرگزینی و روابط زناشویی در افراد دارند.

طبق یافته های این پژوهش، در فرهنگهایی که جشنهای فرهنگی و مذهبی بیشتر باشند، همسرگزینی بیشتر است.

منبع

https://t.me/DrAmirMohammadShahsavarani/1161

مترجم دکتر امیر محمد شهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا