بورس

تاثیر قوانین جدید بر روند بازار سرمایه چگونه است؟

روند بازار به نقل از صدا و سیما نوشت: با اعمال قوانین جدید در بازار سرمایه، قیمت سهام افزایش یافته و تب فروش در این بازار فروکش می‌کند.

حسینی هاشمی افزود: اعمال قوانین جدید، آهنگ کاهش قیمت‌ها را در بازار سرمایه کمتر کرده و حتی در شرایطی ممکن است قیمت برخی سهام را بالا ببرد و تعادل نسبی در این بازار ایجاد کند.

وی ادامه داد: این قوانین جدید برای محافظت از سهام سهامداران بوده و قسمت عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در بازار سرمایه صف فروش و عرضه در حال حاضر بالا بوده و با اعمال این قوانین و افزایش قیمت سهام، دیگر سهامداران تمایلی به فروش نخواهند داشت.

حسینی هاشمی افزود: اما باید این نکته را در نظر داشت که بازار سرمایه طی یکسال گذشته سیر نزولی داشته و با یک دستورالعمل جدید به سرعت به تعادل سابق خود بر نمی‌گردد.

وی درباره بزرگترین مشکل بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین مشکل این بازار، مطابق نبودن ارزش سهام و بازدهی آن با قیمت سهام است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افرادی که شروع به خرید سهام با قیمت بالا کردند انتظار سود بالاتری داشتند، اما به سود قابل انتظار خود دست پیدا نکردند.

حسینی هاشمی افزود: دولت نیز برای کسری بودجه خود در سال ۹۸ و ۹۹ شروع به فروش سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تحت نظارت خود، چون شستا کرد و این امر سبب شد که موجی از افراد ناوارد به بازار سرمایه وارد شوند.

وی گفت: این افراد که نسبت به بازار سرمایه آگاهی چندانی نداشتند ضررهای زیادی را متحمل شدند و با توجه به پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به تورم، در شرایط حاضر برای آن‌ها به صرفه نیست که پول خود را به بانک برگردانند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا