اقتصادی

تاریخ اولین واریزی تسهیلات کرونایی به حساب مشمولان

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: تسهیلات گروه اول مشمولان که تا ۳۱ فروردین پیامک ارسال کرده‌اند، پنج شنبه و بعد از پالایش داده‌ها و پیامک‌های ارسالی واریز می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، حسین میرزایی در خصوص تسهیلات حمایتی کرونا گفت: به هر ترتیب ارائه این تسهیلات حمایتی، تصمیمی است که گرفته شده و وزارت رفاه هم به جهت اینکه تجربه کارهای ملی و گسترده‌ای را در سطح کشور دارد در این مورد ایفای نقش کرد.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت رفاه با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها در این زمینه بیان کرد: وزارت ارتباطات پیامک‌ها را ارسال کرد، سازمان هدفمندی، اطلاعات خانوارهای یارانه بگیر را در اختیار قرار داد و نظام بانکی هم پرداخت‌ها را انجام می‌دهد اما وزارت رفاه صرفاً هماهنگ کننده بین دستگاه‌هاست تا کار به خوبی پیش رود.

وی همچنین در رابطه با افزایش این تسهیلات حمایتی گفت: چهار میلیون خانوار در کشور، مبلغ یک میلیون تومان را که می‌گیرند جدای از این، اگر دو و سه نفر باشند در نوبت بعدی ۵۰۰ هزار تومان بیشتر برای آنها واریز خواهد شد و اگر چهار نفر و بیشتر باشند یک میلیون مابه التفاوت برای آنها واریز می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه زمان واریز این تسهیلات و گروه‌های شناسایی شده به زودی اعلام خواهد شد تأکید کرد: افراد برای پیامک کردن کد ملی سرپرست خانوار تا هفته آینده فرصت دارند و به هیچ وجه برای تهیه سیم کارت مراجعه حضوری نکنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا عنوان کرد: تسهیلات گروه اول مشمولان که تا ۳۱ فروردین پیامک ارسال کردند پنج شنبه و بعد از پالایش داده‌ها و پیامک‌های ارسالی واریز خواهد شد و گروهی که تا یکشنبه هفته بعد پیامک ارسال می‌کنند نیز پنجشنبه همان هفته مبلغ خود را دریافت می‌کنند.

میرزایی یادآور شد: طبق اعلام سازمان برنامه و هدفمندی یارانه‌ها، سه میلیون نفر تسهیلات کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند که البته این کمک بلاعوض ویژه کسانی است که از نظر شاخصه‌های اقتصادی در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند. این افراد شناسایی و تسهیلات هم در دو مرحله به آنها پرداخت شده و دو مرحله دیگر باقی مانده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا