سیاسی

تاکید کمیسر انرژی اتحادیه اروپا بر حفظ برجام

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با اعلام مخالفت این اتحادیه با مواضع آمریکا علیه ایران بر تصمیم بروکسل برای حفظ برجام تاکید کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، «میگل آریاس کانیته» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، در کنفرانس خبری مشترک با وزیر انرژی ایالات متحده، از اقدام آمریکا در لغو معافیت کشورهای خریدار نفت ایران انتقاد کرده و گفت: موضع اروپا در این زمینه با آمریکا متفاوت است.

میگل آریاس کانیته گفته است: به باور ما، این که آمریکا اعلام کرد که معافیت مشتریان نفتی ایران را تمدید نمی‌کند، خطری برای تضعیف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، (توافقی) که عنصری کلیدی برای معاهده منع تکثیر تسلیحات اتمی در جهان به شمار می‌رود، به اتفاق آرا در شورای امنیت مورد تأیید قرار گرفت و برای امنیت جهانی و منطقه‌ای مهم است.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا در این کنفرانس خبر همچنین گفته است: درباره تحریم‌های علیه ایران، بر سر ضرورت دفاع از ارزش‌های حقوق بشری در هر نقطه از جهان با آمریکا هم نظر هستیم، ولی در خصوص معافیت نفتی مشتریان ایران موضع اتحادیه اروپا با آمریکا متفاوت است.

میگل آریاس کانیته در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران به اجرای کامل برجام و تعهدات هسته‌ای خود در این زمینه ادامه دهد، پایبند خواهد بود.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا هم در این کنفرانس خبری مشترک با میگل آریاس کانیته در بروکسل ابراز امیدواری کرد که هیچ کشور اروپایی در کنار ایران نایستد.

ریک پری که برای شرکت در مجمع انرژی آمریکا و اروپا به بروکسل سفر کرده همچنین اظهار داشت: آمریکا می‌تواند یک منبع قابل اتکا برای عرضه میعانات گازی به اروپا باشد.

خبرنگار: عبدالحمید بیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا