سیاسی

حمله جدید آمریکا-انگلیس به صنعا و حدیده

متجاوزان آمریکایی-انگلیسی با چندین حمله هوایی جدید، مناطقی در صنعا، پایتخت یمن و استان ساحلی حدیده را هدف قرار دادند.

به گزارش روند بازار، خبرنگار المیادین در یمن گزارش داد که تجاوزات آمریکایی-انگلیسی عصر جمعه صنعا پایتخت و استان حدیده را هدف قرار داد به طوریکه بیش از ۱۴ حمله هوایی انجام دادند.

خبرنگار المیادین خاطرنشان کرد: تجاوز آمریکایی-انگلیسی به صنعا در سایه پرواز مداوم هواپیماهای دشمن بر فراز حریم هوایی این شهر رخ داد.

خبرنگار المیادین توضیح داد که حملات متجاوزان مناطق ۲ کوه عطان و النهدین در جنوب صنعا و جِربان در منطقه سنحان در جنوب استان را هدف قرار داد.

منابع میدانی نیز به المیادین گفتند که حملات آمریکایی-انگلیسی کوه النهدین در مرکز صنعا، را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که متجاوزان آمریکایی و انگلیسی پنج حمله به منطقه المنیره در شمال غرب استان ساحلی حدیده در دریای سرخ در غرب کشور انجام دادند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا در واکنش به تجاوزات تاکید کرد که حملات آمریکایی-انگلیسی به صنعا «در ادامه تجاوزاتی است که آمریکا و انگلیس برای حفاظت از اشغالگران و تشویق به ادامه جنایات وحشیانه خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته‌اند».

عبدالسلام همچنین تاکید کرد که هرگونه تهاجمی «مردم ما و نیروهای مسلح آنها را از ادامه هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌روند، باز نمی‌دارد».

اوایل روز جمعه خبرنگار المیادین از حمله جدید آمریکایی-انگلیسی به استان ساحلی حدیده مشرف بر دریای سرخ در غرب یمن خبر داد و توضیح داد که این تجاوز با ۲ حمله، مزرعه سردد در منطقه الکدن در منطقه الضحی در شمال شرقی استان حدیده را هدف قرار داد.

متجاوزان آمریکایی-انگلیسی دوشنبه گذشته ۱۰ حمله به مناطق الجبانه و الفازه در استان حدیده نیز انجام دادند.

یمن یکی از مهمترین جبهه‌های حمایت از مقاومت فلسطین در مقابله با تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است که با اعمال محاصره کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سوی رژیم اشغالگر حرکت می‌کنند، به این حمایت می‌پردازد و با حملات آمریکا-انگلیس در تلاش برای منصرف کردن آن از حملات دردناکی که انجام می‌دهد، روبه‌رو است.

صنعا همواره تاکید می‌کند که تلاش‌های آمریکا برای شکستن محاصره دریایی کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، علاوه بر ناکامی حملات آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به یمن، با شکست مواجه خواهد شد.

محمد العاطفی، وزیر دفاع در دولت صنعا، حدود یک هفته پیش تاکید کرد که یمن «با قدرت قواعد جدید درگیری را وضع می‌کنند که آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها، اسرائیلی‌ها و کسانی که در مدار آنها هستند، هزینه آن را خواهند پرداخت».

منبع
خبرگزاری ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا