سیاسی

تحریم‌ آمریکا علیه بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران را به بهانه مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با امور دفاعی وضع کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم های جدیدی را به بهانه‌ مشارکت در شبکه‌ های تسهیل تأمین مالی امور دفاعی ایران وضع کرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم هایی علیه بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌ های مالی مرتبط با امور نظامی ایران وضع شده است.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن امروز بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل تأمین مالی به نفع وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL)، ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران (AFGS) و نیز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC-QF) وضع کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اضافه شده است: ایران برای تأمین مالی فعالیت‌های منطقه‌ای بی ثبات کننده (!) خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه‌ای از جمله حماس و حزب الله، معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا به دست می‌آورد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح، ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از شبکه‌های پیچیده شرکت ها و کارگزاران خارجی برای ایجاد این فعالیت‌ های تجاری غیرقانونی و بهره‌ برداری از سیستم مالی بین‌ المللی استفاده می‌ کنند.

در همین ارتباط، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح‌های مالی غیرقانونی برای تأمین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می‌دهند!

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا