اقتصادی

تحریم داخلی در حوزه ارز شکسته شد

سازمان امور مالیاتی هفته گذشته با صدور بخشنامه‌ای، معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور را از طریق گمرکات ورودی جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش روند بازار، سازمان امور مالیاتی هفته گذشته با صدور بخشنامه‌ای، معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور را از طریق گمرکات ورودی جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در ابلاغیه داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: با عنایت به مصوبه مراجع قانونی ذیربط، ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله) معاف از مالیات است. براساس این مصوبه، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد کند و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه‌های ذیربط مکلف مکلف هستند ترتیبی اتخاذ کنند تا ورود ارز تسهیل شود و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و واکاوی منشا سرمایه نشوند.

پیش از این معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور منوط به ارائه اسناد مبنی بر منشا خارجی و پرداخت مالیات در مبدا بود که با وجود تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای فعالان به وجود آورده بود.

ابلاغ این مصوبه از جهات مختلف حائز اهمیت است و فعالان اقتصادی آن را شکسته شدن یکی از تحریم‌های داخلی در حوزه ارز می‌دانند، زیرا معتقدند زمانی که کشور با تحریم‌های بانکی و ورود ارز به کشور مواجه است، نباید این موضوع در داخل تشدید و تحریم داخلی اعمال شود.

با این ابلاغیه، واردکننده ارز به کشور به هر میزان اسکناسی که وارد کشور کند، در صورت اظهار آنها به گمرک، از مالیات معاف خواهد بود.

منبع: فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا