سیاسی

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

آمریکا بیش از ۴۰۰ شخص و شرکت‌های جدید روسیه را به دلیل عملیات نظامی در اوکراین تحریم کرد. سوریه از روسیه حمایت کرد؟

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگاران جوان، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان روسیه، اعضای دوما و شرکت‌های دفاعی این کشور وضع کرد.

طیق گزارش الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این تحریم‌ها پایگاه صنایع دفاعی روسیه و رئیس اجرایی «اسبربانک» را نیز شامل می‌شود. طبق اعلام خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها هرگونه معامله با طلا که مرتبط با روسیه باشد را نیز شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های آمریکا با هماهنگی اتحادیه اروپا و گروه هفت تا به امروز بیش از ۶۰۰ هدف روسی را شامل شده است.

در همین ارتباط، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا هم تحریم‌هایی را علیه اعضای شورای مدیریت «سوکوم بانک» روسیه اعمال کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین، اشخاص، نهاد و مؤسسات مختلفی را در روسیه تحت تحریم قرار داده و اعلام کرده اند به مرور تحریم‌های بیشتری را نیز اعمال خواهند کرد.

دمشق: در هر مواجهه‌ای با غرب طرف روسیه هستیم


به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، بشار الجعفری در این نشست گفت که حجم عظیمی از اطلاعات وجود دارد، اما ما فاقد آموزش سیاسی هستیم و غرب در حال دروغ‌گویی و روایت وارونه حقایق است، از این رو ما در فضای سیاسی دروغینی که غرب ایجاد کرده به سر می‌بریم و مسأله «فرهنگ سیاسی» همان مشکلی است که در اوکراین وجود دارد.

او توضیح داد که پرونده‌های بین‌المللی بیش از گذشته با یکدیگر تداخل پیدا کرده و تجربه اوکراین بار دیگر سستی سیستم امنیتی اروپا را ثابت کرده است، بر این مبنا که ما در یک جهان وحشی به سر می‌بریم و سیاست همچنان طفل یتیمی در آن است.

بشار الجعفری: ما فاقد آموزش سیاسی هستیم و غرب در حال دروغ‌گویی و روایت وارونه حقایق است

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: «ما باید از موضع روسیه حمایت کنیم و سوریه جزو معدود کشورهایی است که خطرات جغرافیای سیاسی و نقش تاریخی آن را درک می‌کند. روسیه مورد هدف قرار گرفته است؛ مشکل اساسی گسترش پیمان ناتو است؛ به جای اینکه ببینیم ناتو منحل می‌شود، می‌بینیم که به سمت شرق در حال گسترش است و باید یک مانعی در برابر سیاست‌های غربی شکل گیرد.»

بشار الجعفری در ادامه گفت که اتحادیه اروپا، اروپایی نبوده و تابع ناتو است و اکنون روسیه هم‌پیمانان حقیقی خود را که در کنارش ایستاده‌اند را یافته است.

او تأکید کرد: «ما امروز در یک خندق واحد و شرکای روسیه در هر رویارویی با کشورهای غربی هستیم. کشورهایی که به ما خسارت زیادی وارد کرده‌اند.»

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص تأثیرات اقتصادی تحریم‌ها نیز گفت که همه جهان از جمله سوریه از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه متضرر می‌شوند، اما بزرگترین زیان‌دیدگان کسانی هستند که علیه نظام مالی جهانی دست به تحریم زده‌اند.

منبع: فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا