کسب و کار

تحصیل در مجارستان، پل ورود به اروپا

چکیده : تحصیل در مجارستان یک فرصت استثنایی برای علاقه مندان به کسب و علم و دانش است که دوست دارند برای تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. چرا که هم دانشگاه‌های مجارستان در سطح اروپا معتبرند و هم هزینه‌های زندگی در این کشور، توجیه اقتصادی دارد.

تحصیل در مجارستان یک فرصت استثنایی برای علاقه مندان به کسب و علم و دانش است که دوست دارند برای تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. چرا که هم دانشگاه‌های مجارستان در سطح اروپا معتبرند و هم هزینه‌های زندگی در این کشور، توجیه اقتصادی دارد. همچنین با توجه به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، مقصد بسیار مناسبی برای کسانی است که دوست دارند بتوانند به یکی دیگر از کشورهای اروپایی سفر یا مهاجرت کنند.

 ویزای تحصیلی مجارستان

مجارستان یکی از مقاصد پرطرفدار متقاضیان مهاجرت تحصیلی اروپا است. برخی از مهم ترین دلایل آن کیفیت مناسب آموزشی، هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل، سخت نبودن فرآیند گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی و… می‌باشد.

برای دریافت ویزا و‌ اقامت تحصیلی در مجارستان، در قدم اول باید از  یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی بگیرید. پس از آن باید کارهای مربوطه را در سفارت این کشور انجام دهید. پس از دریافت ویزا و‌ ورود به کشور مجارستان هم می‌توانید برای دریافت کارت اقامت اقدام کنید.

تحصیل در مجارستان و دانشگاه‌های معتبر این کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در شاخه‌های علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم تجارت، مدیریت و هنر امکان پذیر است. لازم به ذکر است که برای تحصیل در مجارستان نیازی به یادگیری زبان مجاری نیست، چون تدریس در تمامی رشته‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. همچنین علاقه مندان به تحصیل می‌توانند از طریق بورسیه‌های تحصیلی، تحصیل رایگان در دانشگاه‌های مجارستان را تجربه کنند.

شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی حوزه شینگن دارای دانشگاه‌های معتبر و سطح آموزشی نسبتا بالایی است. سیستم آموزشی این کشور از نظام آموزشی بولونیا که یک سیستم آموزش واحد در اروپا می‌باشد، برگرفته شده است. شرایط تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف متفاوت است که با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه می‌توانید به روز ترین اطلاعات در این مورد را دریافت کنید. اما به صورت کلی برای تحصیل در یکی از دانشگاه های مجارستان متقاضیان می‌بایست شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶
  • ارائه مدارک و سوابق تحصیلی و ریز نمرات دوره پیشین
  • داشتن معدل بالای ۱۶ در برخی از رشته‌های تحصیلی پزشکی و مهندسی (در اکثر مراکز آموزشی مجارستان ارائه معدل بالا جزو شرایط نیست)
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان

در برخی از رشته‌ها دانشجویان باید دوره‌های پیش دانشگاهی بگذرانند. دوره‌های پیش دانشگاهی برای رشته‌های علوم مهندسی توسط دانشگاه فنی و‌ مهندسی بوداپست و برای رشته‌های علو‌م پزشکی توسط کالج مک دنیل برگزار می‌شود.

 تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیان می‌توانند با گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان در دوره‌های زبان این کشور شرکت کنند. گذراندن دوره زبان که معمولا یک دوره یک ساله است، یکی از راه‌های تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان می‌باشد. البته یک راه دیگر هم وجود دارد که شرکت در دوره‌های آماده سازی برخی از دانشگاه‌ها، قبل از ورود به مقطع تحصیلی می‌باشد.

هزینه‌های تحصیل در مجارستان

بدیهی است یکی از مهم ترین موارد برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در مجارستان، هزینه‌های تحصیل در این کشور است.  به طور کلی هزینه‌ تحصیل در مجارستان و سایر هزینه ها در این کشور منطقی و بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و دانشجویان مقیم این کشور از شرایط مالی و اقتصادی رضایت دارند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های مختلف مجارستان متفاوت است و به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر نیز بستگی دارد. به طور مثال، تحصیل در رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی، در هر ترم بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه دارد؛ این مقدار در رشته‌های مهندسی بین ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو و در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی به ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو می‌رسد. برای اطلاع دقیق از شهریه رشته مورد نظر خود، می‌توانید به سایت دانشگاهی که برای تحصیل در مجارستان در نظر گرفته‌اید، مراجعه نمایید.

 دریافت ویزای شینگن  با تحصیل درمجارستان

پس از دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های مجارستان، اخذ ویزای تحصیلی آن کار چندان سختی نیست. بسیاری از دانشجویان این کشور را یک پل ارتباطی برای رفتن به سایر کشورهای اروپایی حوزه شینگن می‌دانند. مجارستان به عنوان عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۰ و عضو پیمان شنگن برای دانشجویان ویزای شنگن صادر می‌کند. این به آن معناست که دانشجویان در طی دوره تحصیل خود در مجارستان می‌توانند از کلیه کشورهای عضو پیمان شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا یا مجوز دوباره، بازدید کنند و یا حداکثر به مدت ۹۰ روز در آن کشورها اقامت داشته باشند.

دریافت ویزای شینگن از طریق مهاجرت مجارستان

 مزایای تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان مزیت‌های زیادی دارد و این کشور به دلیل موقعیت جغرافیای مناسب خود در قلب اروپا، جزو کشورهای پرطرفدار برای تحصیل و اقامت است. دانشجویان با قبولی و اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های مجارستان، می‌توانند نسبت به گرفتن ویزای تحصیلی خود در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند. به طور کلی برخی از مزایای تحصیل در مجارستان شامل موارد زیر است:

  • اجازه‌ی کار دانشجویان (همزمان با تحصیل)
  • هزینه‌ی مناسب و مقرون به صرفه دانشگاه‌های مجارستان نسبت به دیگر دانشگاه‌های دنیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در همه رشته ها
  • جاذبه‌های گردشگری فراوان مجارستان
  • امکان اخذ اقامت دائمی مجارستان و یا سایر کشورهای شینگن
  • تجهیزات آموزشی مدرن و به روز
  • امکان انتقال به دانشگاه‌های کشورهای دیگر در حین تحصیل
  • کشوری بسیار آرام و امن برای تحصیل و زندگی

 معایب تحصیل و زندگی در مجارستان

زندگی در کشورهای اروپایی از جمله مجارستان علاوه بر مزایا، معایب و مشکلاتی دارد که باتوجه به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. پس قبل از تصمیم برای تحصیل در مجارستان باید تمامی جهات را مورد بررسی قرار داده و بعد تصمیم به مهاجرت گرفت. برخی از این مشکلات و معایب عبارتند از:

  • محدودیت تعداد دانشگاه‌ها
  • شرایط سنی برای تحصیل در برخی دانشگاه ها
  • هزینه‌های بالای اجاره‌ خانه
  • امکان عدم برقراری ارتباط موثر با شهروندان مجاری
  • سخت بودن شرایط کاری برای دانشجویان رشته‌های پزشکی
راهنمای مجارستان

 راهنمای مجارستان، مطمئن ترین همراه شما برای تحصیل در مجارستان

فراهم کردن شرایط تحصیل در مجارستان، فرآیندی زمان بر و نیازمند صرف انرژی است. همین طور داشتن شناخت کامل از کشور مجارستان، دانشگاه‌های آن و شرایط زندگی، برای رسیدن به انتخابی درست بسیار ضروری می‌باشد.

وجود یک راهنما یا مشاور مطلع و با تجربه در این مسیر بسیار می‌تواند کمک کننده و موثر باشد و این فرآیند را تسهیل کند. موسسه راهنمای مجارستان Https://RahnamayeMajarestan.com به عنوان بهترین مشاور، با توجه به سابقه خوب و موفقی که در  بیش از ۵۰۰۰ پرونده موفق پذیرش تحصیلی برای تحصیل در مجارستان دارد،  در تمامی این مراحل می‌تواند در کنار شما باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا