اقتصادی

همه درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۰ محقق شد

داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تحقق کامل و پیش از موعد درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روند بازار، چه میزان از درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۰ محقق شد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، داوود منظور گفت: در اجرای تکالیف سازمان امور مالیاتی، در ۱۱ ماهه امسال حدود ۲۷۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد ۶۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد که بدین ترتیب، تکلیف بودجه‌ای سازمان در سال ۱۴۰۰ به طور کامل انجام شده و رکورد جدیدی در وصولی درآمد‌های مالیاتی به ثبت رسیده است.

به گفته او در ۱۱ ماهه امسال و در بخش مالیات‌های مستقیم، حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد ۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

امسال اقداماتی برای وصول منابع جدید از جمله مالیات خودرو‌های گران قیمت، مالیات واحد‌های مسکونی گران قیمت و مالیات خانه‌های خالی که تاکنون معطل مانده بود، صورت گرفته است.

گذار نظام مالیاتی به وضعیت مطلوب از طریق هوشمندسازی و داده مبنا کردن فرآیند‌های مالیاتی، نقش مهمی در افزایش کارآیی و توانمندسازی نظام مالیاتی در تأمین درآمد‌های مالیاتی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان مالیات می گوید نظام مالیاتی در تلاش است تا با هوشمندسازی فرآیند‌های مالیاتی، مبارزه جدی با فرار‌های مالیاتی و ارائه خدمات الکترونیکی مؤثر، ضمن افزایش رضایت مندی مؤدیان، اقداماتی را نیز برای تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که با رشد نیز همراه است، به اجرا در آورد.

در سال ۱۴۰۱ سهم درآمد‌های مالیاتی از منابع بودجه عمومی دولت از ۲۵ به ۳۸ درصد رسیده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا