اقتصادیعکس و فیلم

تحلیل بازار جهانی نفت

تصمیم عربستان سعودی مبنی بر اینکه از ماه ژانویه تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می دهد، قیمت نفت جهانی را افزایش داد .

به گزارش روند بازار، حمید درعلی کارشناس بازار‌های مالی در گفتگوی خبرگزاری صداوسیما، با بیان این مطلب گفت: عربستان کاهش تولیدات خود را ادامه خواهد داد و امیدوار است که تلاش هایش روند نزولی قیمت نفت را دربازار‌های جهانی معکوس کند و موجب افزایش قیمت نفت در این بازار‌ها شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نفت خام آمریکا با فاصله ۳.۵ درصدی بازگشایی شد، در حالی که نفت برنت در روز گذشته در محدوده ۷۸ دلاری هم رشد کرد، اما این رالی زمانی کوتاه مدت بود و پایین‌تر از سقف قیمتی قبلی اش قرار گرفت و مجدد کاهش قیمت نفت را شاهد بودیم.

درعلی در ادامه تصریح کرد:‌این در حالیست که شاهزاده سعودی به فروشندگان هشدار داده بود که قیمت نفت طی روز‌های آتی افزایش خواهد داشت.

وی یکی از دلایل این کاهش قیمت را وجود برخی اختلافات در اوپک دانست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا