اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین به کمک تحلیل فاندامنتال

رشد و پیشرفت ارزهای دیجیتال، در سال‌های اخیر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران را به این بازار جلب کرده است. در بازار رمز ارزها، تصمیمات درست و تحلیل‌های دقیق می‌توانند تفاوت زیادی در موفقیت سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. از این‌رو، در این مقاله تجربه و دانش لازم برای پیش ‌بینی قیمت بیت کوین با دو رویکرد مهم و متفاوت را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادآنلاین، تحلیل‌ فاندامنتال با بررسی عوامل اقتصادی و رویدادهای جهانی به شما درک عمیق‌تری از رفتار بیت‌کوین می‌دهد. از طرفی، تحلیل‌ تکنیکال نیز با بررسی الگوها و شاخص‌های قیمتی ابعاد دیگری از روند حرکتی بیت‌کوین را روشن می‌کند. اما به راستی تحلیل تکنیکال انتخاب بهتری است یا تحلیل فاندامنتال؟

پارامترهای تحلیل فاندامنتال قیمت بیت کوین کدامند؟

تحلیل بنیادی قیمت بیت کوین شامل ارزیابی عوامل مختلف و غیرقابل اندازه‌گیری است که می‌تواند بر ارزش ذاتی این ارز دیجیتال تاثیر بگذارد. این تجزیه و تحلیل به منظور درک عمیق‌تر و دقیق‌تر رفتار بازار و تصمیم‌گیری‌های بهتر برای سرمایه‌گذاران و تازه ‌واردان به بازار بیت‌کوین، ضروری است. پارامترهایی که در تحلیل بیت کوین به‌صورت فاندامنتال بررسی می‌شوند، عبارتند از:

جامعه کاربری و تاثیر آن بر تحلیل قیمت بیت کوین

یکی از عوامل مهم در تحلیل فاندامنتال، اندازه و تعامل جامعه کاربران بیت کوین است. یک جامعه بزرگ‌تر و فعال‌تر اثرات قوی بر شبکه، پذیرش و علاقه پایدار به این ارز دیجیتال را نشان دهد. این پشتوانه قوی مردمی بر قیمت بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال، تاثیر مثبت می‌گذارد.

تاثیر عرضه محدود و افزایش تقاضا بر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

در تمامی بازارهای مالی فاکتور عرضه و تقاضا، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تحلیل فاندامنتال در سهام، محصول یا ارز است. سیستم عرضه محدود بیت‌کوین‌، برای کنترل تورم، افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت بیت کوین طراحی شده است. این عامل نیز یکی از پارامترهای اصلی در تحلیل بنیادی است که ارزندگی این ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را تایید می‌کند.

ارزش بازار بیت‌کوین

بیت کوین اولین و شناخته‌ شده‌ترین ارز دیجیتال و ارزش بازار آن بازتابی از ارزش درک شده بیت کوین در بازار جهانی ارزهای دیجیتال است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، ارزش بازار بیت کوین، تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضای بازار، پذیرش، فعالیت تجاری، تحولات نظارتی و شرایط کلان اقتصادی است. غالبا سرمایه‌گذاران و تریدرها ارزش بازار و قیمت بیت کوین را به‌دقت زیر نظر دارند. زیرا این پارامتر نقش تعیین‌کننده‌ای در کنترل هیجانات حاکم بر بازار ارز دیجیتال و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری دارد.

تغییرات نظارتی و تاثیر بر قیمت بیت کوین

تحولات نظارتی می تواند به طور قابل توجهی بر تحلیل بیت کوین تاثیر بگذارد. تصمیمات دولت‌ها در مورد قانونی بودن، مالیات و مقررات کلی درباره بیت کوین، گاهی سبب ایجاد نوسانات شدید در بازار می‌شود. نظارت بر این تغییرات برای یک تحلیلگر فاندامنتال، ضروری است.

حجم معاملات

حجم معاملات بیت کوین یک معیار کلیدی در بازار ارزهای دیجیتال است و نقش مهمی در درک پویایی بازار دارد. حجم معاملات، به تعداد کل کوین‌ها یا توکن‌های بیت کوین که در یک دوره خاص معامله شده‌اند، اشاره دارد. این حجم اغلب در طول ۲۴ ساعت یا یک هفته اندازه‌گیری می‌شود که نشان‌دهنده میزان فعالیت معامله‌گران در یک بازه زمانی مشخص است.

حجم معاملات بالا معمولا نشان‌دهنده نقدینگی بیشتر در بازار بیت کوین است. نقدینگی برای رشد قیمت بیت کوین ضروری است. چرا که به معامله‌گران اجازه می‌دهد بدون ایجاد نوسانات قابل توجه در قیمت، خرید و فروش بیت کوین را انجام دهند. همچنین افزایش ناگهانی یا کاهش حجم معاملات می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات قابل توجه قیمت بیت کوین باشد. به عنوان مثال، افزایش ناگهانی حجم معاملات ممکن است قبل از افزایش قیمت یا فروش نهنگ‌ها باشد.

عوامل خارجی و تحلیل بیت کوین

تحلیل بنیادی فراتر از خود بیت کوین به عوامل خارجی مانند شرایط اقتصاد کلان، رویدادهای مالی جهانی و احساسات سرمایه‌گذاران نیز گسترش می‌یابد. این عوامل خارجی تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین دارند و باید در تحلیل شما در نظر گرفته شوند.

المان‌های تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین را بشناسید

تحلیل تکنیکال یا فنی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین یکی دیگر از روش‌های تحلیل برای سرمایه گذاری و معامله بیت کوین به شمار می‌آید. این روش شامل تحلیل داده‌های تاریخی قیمت و استفاده از ابزارها و شاخص‌های مختلف برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده است. پارامترهای موثر در تحلیل بیت کوین به روش تکنیکال عبارتند از:

میانگین های متحرک و تحلیل بیت کوین

یکی از تکنیک‌های رایج آنالیز بیت کوین، بررسی شاخص میانگین‌های متحرک است. این شاخص شامل محاسبه میانگین قیمت بیت کوین در یک دوره زمانی خاص می‌شود. این پارامتر می‌تواند میانگین متحرک کوتاه مدت (مثلا ۲۰ روز)، میان‌مدت (مثلا ۵۰ روز) یا بلندمدت (مثلا ۲۰۰ روز) باشد. معامله‌گران از این میانگین‌ها برای شناسایی روندها و نقاط تغییر روند (برای Reverse Trading) در بازار استفاده می‌کنند.

سطوح حمایت و مقاومت

معامله‌گران در تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت را در نمودارهای قیمت بیت کوین بررسی می‌کنند. سطوح حمایت، نقاط قیمتی هستند که تمایل به خرید بیت کوین افزایش یافته و در نتیجه از سقوط قیمت آن جلوگیری می‌کند. سطوح مقاومت، نقطه‌های قیمتی هستند که معمولا سفارشات فروش در آن‌ها بیشتر انجام می‌شود و از افزایش بالاتر بیت کوین جلوگیری می‌کند. این سطوح به معامله‌گران کمک می‌کند تا در مورد نقاط ورود و خروج تصمیم بگیرند.

بررسی الگوها

تحلیل‌گران تکنیکال به دنبال الگوهای نمودار مانند سر و شانه‌ها، مثلت و پرچم‌ها هستند. این الگوها می‌توانند دیدگاهی در مورد معکوس شدن روند یا تداوم رشد یا نزول قیمت‌ها ارائه کنند. شناخت این الگوها مستلزم مهارت بالا در تحلیل داده‌های نمودار است.

تحلیل شاخص‌ها

شاخص‌های فنی مختلفی از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI)، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) و… در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود. این اندیکاتورها به معامله‌گران کمک می‌کند تا روند و قدرت حرکت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را ارزیابی کنند.

جمع‌بندی

یک تجزیه و تحلیل جامع برای پیش بینی قیمت بیت کوین، تحلیلی است که با تکیه بر ارزش فاندامنتال بیت کوین و سیگنال‌های تکنیکال انجام گیرد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید با درک کاملی از اصول این تحلیل‌ها و اشراف همه جانبه به بازار ارزهای دیجیتال، خرید بیت کوین را انجام دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا