بورس

ادامه روند نوسانی بازار سرمایه/ چه زمانی دوباره بورس بهترین سرمایه‌گذاری می‌شود؟

بورس این هفته با افت ۰.۵۱ درصدی از عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی بر روی پله یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد ایستاد. به گفته کارشناسان وضعیت بازار بستگی به مذاکرات برجام دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۱۳ درصدی از عدد ۳۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد به ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد رسید. بعد از مدت‌ها این شاخص توانست روند نزولی خود را بشکند. همچنین شاخص کل فرابورس نیز از عدد ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد با رشد ۰.۳۳ درصدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

بورس در انتظار مذاکرات وین

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایهمی‌گوید: معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت نوسانی بود. یعنی یک روز مثبت و یک روز دیگر منفی دنبال شد.

وی توضیح می‌دهد: وضعیت بازار سرمایه به مذاکرات وین گره خورده است. تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد نمی‌توان سناریوی صعودی برای بازار متصور بود.

رئیسی ادامه می‌دهد: صنایع پالایشی به نفت ۱۱۰ دلاری واکنش خاصی نشان نداد. چراکه هنوز ابهام در بازار وجود دارد. از سوی دیگر قیمت کامودیتی‌ها یک حرکت روبه‌بالا داشت و سهام گروه کمی رشد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده بازار می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه مثبت برسد، بورس روند صعودی به خود می‌گیرد. در مقابل بازارهای طلا، دلار، خودور و.. روند نزولی به می‌گیرند و انتظارات تورمی تا حدودی تعدیل می‌شود.

رئیسی اظهار می‌کند: اگر برجام به نتیجه برسد، قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بورس خواهد بود. یعنی اتفاقی مقابل وضعیت مردادماه سال گذشته.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا