بورس

بی‌تفاوتی بازار سهام به اخبار برجام/ بورس هفته آینده هم منفی است؟

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت بسیار کم‌رمق بود. ارزش معاملات در سطوح حداقلی است و در طول هفته نیز روند کاهشی داشت. اما هفته آینده وضعیت بازار چگونه است و چرا بورس به اخبار مثبت مذاکرات واکنش نشان نمی‌دهد؟

به گزارش روندبازار بورس، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت بسیار کم‌رمق بود. شاخص کل نسبت به هفته قبل۲.۴ درصد افت داشت. ارزش معاملات در سطوح حداقلی بود و در طول هفته نیز روند کاهشی داشت. در نهایت ارزش معاملات کل بورس با حدود ۲۱۰۰ واحد در آخرین روز معاملاتی هفته به کار خود پایان داد.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: در هفته‌ای که گذشت امیدوار بودیم شاخص کل کانال نزولی را بشکند و به سمت بالا حرکت کند. اما این اتفاق نیفتاد. مشکل عمده بازار در حال حاضر ارزش معاملات است. در هفته معاملاتی گذشته هر روزی که گذشت از ارزش معاملات نیز کاسته شد. در نهایت چهارشنبه ارزش معاملات رکورد زد و تنها ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: وضعیت ارزش معاملات مثل هوای این روزها سرد و برفی است. بازار در حال حاضر به هیچ خبری واکنش خوب نشان نمی‌دهد. صحبت‌هایی که در مورد ۱۰ بندی که اصطلاحا به نفع بازار سرمایه بود شد و نگرانی‌هایی برای فعالان بازار درست کرده بود. فضای کلی بازار نامطمئن است.

کارشناس بازار سهام بیان کرد: طبیعتا زمانی که مذاکرات نتیجه‌بخش شود صنعت بانکی و خودرویی باید تاثیر خیلی مثبتی بگیرند. اما با وجود خبرهای خوبی که از مذاکرات مخابره شده به دلیل جو نااطمینانی موجود، ارزش بسیار پایین معاملات و نبود سرمایه در بازار حتی دو صنعتی که قرار بود منتفع شوند هم وضعیتی خنثی دارند.

الیاس‌کردی گفت: بازار هفته بعد هم شرایط این هفته را ادامه می‌دهد و مجددا با ارزش معاملات پایین مواجهیم. با توجه به اینکه احتمالا در هفته‌های آتی خبرهای خوبی از مذاکرات می‌رسد، شاید گروه بانکی و خودرویی شرایط بهتری نسبت به کلیت بازار داشته باشند.

وی ادامه داد: در تئاتری که دو بازیگر خوب داشته باشد، وقتی تماشاگری نباشد کار بی‌فایده است. بنابراین حتی اگر خودرو و بانک هم شرایط خوبی داشته باشد تا خریداری نباشد وضعیت خوبی نخواهیم داشت. بنابراین احتمالا بورس در هفته آینده منفی و با حجم و ارزش معاملات پایین به کار خود ادامه خواهد داد.

تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا