اقتصادی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین، تزوس و اتم / ارزهای جامانده را از دست ندهید!

بیت‌کوین در محدوده میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود با عرضه زیاد همراه شده و محدوده ۴۳ تا ۴۵ هزار دلار سرنوشت روند صعودی یا نزولی بیت‌کوین را مشخص می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد بیت‌کوین به حمایت‌های تکنیکالی خود واکنش نشان دهد و ما شاهد بازگشت روند باشیم اما فعلا سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به آلت‌کوین‌های جامانده از رشد نشان می‌دهند.

از طرفی استخراج بیت‌کوین به سطوح مهمی رسیده و هال فینی، تحلیلگر معروف بیت‌کوین می‌گوید: هر روزی که می‌گذرد بر تکنولوژی ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود و این موضوع ارزها را از سقوط به دلیل مشکلات فنی دور نگه می‌دارد. به نظرم اگر مشکلات قانونی برای ارزها دیجیتال به وجود نیاید می‌توانیم قیمت‌های بالاتر را محتمل بدانیم.»

BTC

بیت‌کوین در روز ۱۰ سپتامبر به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود (محدوده قیمتی ۴۵ هزار و ۸۹۰ دلار) سقوط کرد و فعلا باید امیدوار باشیم تا قیمت بالای این محدوده تثبیت شود.

میانگین‌های متحرک ۲۰۰ و ۵۰ روزه در حال تکمیل یک ضربدر طلایی روی نمودار چهار ساعته بیت‌کوین هستند که این موضوع سیگنال مثبتی از نظر تکنیکال برای بازار است. به نظر می‌رسد حرکت اول بیت‌کوین به سمت ۴۷ هزار دلار و بعد ۵۲ هزار دلار است.

فشار فروش بالای ناحیه ۵۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند اما اگر محدوده مقاومت ۵۲ هزار دلار شکسته شود هدف بعدی بیت‌کوین عدد ۶۰ هزار دلار خواهد بود. از طرف دیگر اگر فشار فروش افزایش پیدا کند اولین نقطه حمایتی بیت‌کوین محدوده قیمتی ۴۲ هزار دلار است و اگر این ناحیه را از دست بدهیم روند کلی بازار نزولی می‌شود.

در حال حاضر باید توجه داشته باشیم تا بیت‌کوین بتواند میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را پشت سر بگذارد.

ATOM

ارز دیجیتال اتم یک محدوده حمایتی در محدوده قیمتی ۱۷ تا ۱۸ دلار دارد. افزایش تقاضا با کاهش مقطعی قیمت نشان می‌دهد احساسات در این ارز مثبت است و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۵۰ روزه یک الگوی صلیب تشکیل دادند که این موضوع هم نشان‌دهنده یک روند صعودی است.

به نظر می‌رسد اگر قیمت از ۳۲ دلار کاهش پیدا کند احتمال ریزش قیمت تا ۲۶ دلار زیاد می‌شود اما فعلا خریدار برای این ارز زیاد است.

به نظر می‌رسد روند صعودی این ارز تا محدوده ۴۰ دلار ادامه داشته باشد اما یک مقاومت مهم در محدوده ۳۸ هزار دلار وجود دارد.

XTZ

ارز دیجیتال تزوس یک مقاومت مهم در محدوده ۷ دلار دارد که اگر این مقاومت شکسته شود احتمال رسیدن این ارز به سقف قیمتی خود بسیار زیاد می‌شود. اما اگر این مقاومت شکسته نشود احتمالا قیمت تا پنج دلار کاهش پیدا کند.

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که فعلا تقاضا برای این ارز زیاد است و احتمالا هدف بعدی قیمت محدوده ۷/۷۲ دلار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا