اقتصادی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین / بیت‌کوین سقف‌شکنی می‌کند؟

بیت‌کوین در حالی در محدوده ۶۲ هزار دلاری معامله می‌شود که بسیاری از اندیکاتورهای تکنیکال روند صعودی بیت‌کوین را تایید می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت بیت‌کوین بعد از این که برای اولین بار در شش ماه اخیر سطح ۶۳ هزار دلاری را لمس کرد، مجددا به کانال ۶۲ هزار دلاری برگشت.

با این حال همنطور که تصویر تکنیکال کلی نشان می‌دهد، بیت‌کوین در روند صعودی قرار دارد و شکستن سطح ۶۵ هزار دلاری این ارز دیجیتال را به سرعت به ۶۸ هزار دلار خواهد رساند.

بعد از رشد چشمگیر بیت‌کوین در هفته گذشته، این ارز دیجیتال وارد کانال ۶۲ هزار دلاری شده است. این حرکت موجب شد تا شتاب بیشتری به بازار وارد شود و حالا این گمانه‌زنی وجود دارد که پادشاه رمزارزها تازه وارد چرخه صعودی شده است.

در آخر هفته بیت‌کوین صعود خود را به بالای ۶۲ هزار دلار رساند، و الگوی ۶۳ هزار دلاری شانه را تکمیل کرد. BTC از اواسط آوریل، و درست از آغاز سقوط هرگز چنین سطوحی را ندیده بود.

اندیکاتورها چه می‌گویند؟

در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده ۶۲ هزار و ۷۰۰ دلاری معامله می‌شود. بیت‌کوین بعد از تایید حمایت ۵۹ هزار دلاری و یک اصلاح جزئی حالا در این محدوده معامله می‌شود. هر چقدر بیت‌کوین بیشتر بتواند کانال ۶۲ هزار دلاری را حفظ کند، احتمال شکستن رکورد ۶۴ هزار دلاری و رسیدن به محدوده ۶۸ هزار دلاری چندان دور از دسترس نخواهد بود.

تصویر کلی تکنیکال و اندیکاتور مکدی در نمودار روزانه همچنان چشم‌انداز مثبتی را برآورد می‌کند. با توجه به این روند و انجام معاملات بالاتر از خط میانگین، احتمال صعدی شدن بازار به شدت افزایش می‌یابد.

اندیکاتورها قیمت بیت کوین را صعودی نشان می دهند

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) هم نشان می‌دهد که خریداران دست بالا را در منطقه اشباع خرید دارند. همانند مکدی، RSI هم روند دارایی را دنبال کرده اما قدرت روند نزولی و صعودی را محاسبه می‌کند. تداوم روند صعودی این موضوع را نشان می‌دهد که بیت‌کوین وارد روند صعودی شده است.

در همین حال، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه هم در آستانه عبور از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار گرفته است. این شاخص هم تایید می‌کند که خریداران کنترل را در اختیار گرفته‌‍اند و انتظار می‌رود بیت‌کوین روند صعودی خود را حفظ کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا