بورس

تحلیل روند هفتگی بورس / چقدر پول از بازار خارج شد؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس روند نزولی به خود گرفت و کمی افت کرد، با این افت شاخص چقدر نقدینگی از بازار خارج شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی رسید و افت کمتر ۰٫۶۲ درصدی را ثبت کرد. در ادامه مسیر شاخص کل هم‌وزن با رشد ۲.۳ درصد به سطح ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱.۴۵ درصدی در محدوده ۱۹ هزار و ۳۲۰ واحدی ایستاد.

از سوی دیگر وضعیت بورس در ماه گذشته خوب نبود. بورس تیر را در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۹۸ واحدی به پایان رساند. این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز مرداد، یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۸۹ واحد بود. این ارقام به معنای افت ۳،۲۲ درصدی شاخص کل است. بورس ماه گذشته نیز ۴،۴ بازدهی منفی داشت.

ارزش معاملات این هفته نیز در مقایسه با هفته‌های اخیر چندان بد نبود. بر همین اساس به ترتیب در روز شنبه ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳ هزار و ۱۹ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان ارزش معاملات ثبت شد. در نهایت ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در این هفته کاری به ۱۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان رسید. البته این ارزش در هفته گذشته برابر ۱۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان بود.

خروج نقدینگی از بورس

در هفته‌ای که گذشت ۶۲۲ میلیارد تومان خروج پول در بازار سرمایه رخ داد. به ترتیب در روزهای شنبه ۲۸۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۷۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۳۵ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۹۵ میلیارد تومان و چهارشنبه ۸۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار داشته‌ایم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا