بورس

تحلیل هفتگی بورس / خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد!

شاخص کل بورس این هفته برخلاف هفته‌های اخیر خود توانست صعودی شود و بازدهی مثبتی را کند اما همچنان خروج پول حقیقی از بازار افزایش دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید و رشد در حدود ۳.۳ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص‌ هم‌وزن نیز توانست روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش ۱.۲ درصدی در تراز ۳۶۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد و محدوده ۱۷ هزار و ۳۸۶ واحدی ایستاد.

اما خروج نقدینگی این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. یعنی میزان خروج پول حقیقی در پایان هفته گذشته هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان بود و این هفته به هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس روز شنبه ۹۱۵ میلیارد تومان، یکشنبه ۴۹۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۴۶ میلیار تومان، سه‌شنبه ۱۹۳ میلیار تومان و در نهایت روز چهارشنبه ۲۷۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بورس ثبت شد.

ارزش معاملات این هفته نیز تغییرات زیادی نسبت به هفته گذشته داشت. طبق ارزش‌های منتشر شده روز شنبه ارزش معاملات ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار ۳۴۶ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان و آخرین روز کاری هفته نیز یعنی چهارشنبه به دو هزار و ۱۴ میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه بود. در نهایت مجموع ارزش معاملات این هفته به ۱۱ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان رسید.

آمارهای منتشر شده توسط صندوق‌ها در این هفته نشان می‌دهد که ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت همچنان ادامه دارد. در روز شنبه ۴۸۰ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۱۸۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۲۱۱ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۱۴۲ میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه ۵ میلیارد تومان پول وارد صندوق‌های درآمد ثابت بورسی شد.

بسته ۱۰ بندی در بورس

کارشناسان عقیده دارند که مثبت شدن بورس در دومین هفته آبان ماه ناشی از اجرایی شدن بسته ۱۰ بندی بازار سرمایه بود. سازمان بورس در اولین روز این هفته یک بسته ۱۰ بندی برای حمایت از بورس منتشر کرد. درست است این بسته کم و کاستی‌های متعددی داشت اما تحلیلگران عقیده دارند که بازار سهام به واسطه همین بسته مثبت شد و احتمالا این سبز کمرنگ در هفته‌‌های آینده نیز قابل مشاهده باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا