بورس

تحلیل هفتگی روند بورس/ خروج نقدینگی از بازار قوت گرفت

شاخص‌ کل و ارزش معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل افت ۱٫۴۷ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چهارشنبه هفته گذشته شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار ایستاده بود که در پایان این هفته به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی رسید و افت ۱٫۴۷ درصدی را ثبت کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶۷ درصدی به تراز ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصد در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات در هفته‌ای گذشت مجموعا به ۲۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان رسید که مربوط به معاملات خرد و حق تقدم بود. ارزش معاملات این هفته بورس به طور میانگین روی عدد چهار هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان بود. شنبه پنج هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان، یکشنبه پنج هزار و ۵۳ میلیارد تومان، دوشنبه چهار هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان، سه‌شنبه چهار هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان و چهارشنبه سه هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان ارزش معاملات رقم خورده است.

خروج یکپارچه نقدینگی از بورس

روند ورود و خروج پول حقیقی در این هفته به این شکل بود که شنبه ۴۵۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، یکشنبه ۶۴۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۹۶ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۶ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۲۲ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در تالار شیشه‌ای انجام شد. بر همین اساس مجموعا یک هزار و ۷۰۰ میلیارد خروج نقدینگی در بازار رقم خورد. این اعداد نشان می‌دهد که بورس کل هفته خروج نقدینگی را تجربه کرده است.

در این هفته صنعت منسوجات با افزایش ۱۹.۷۷ درصد بیشترین رشد را در بین صنایع تجربه کرد. پس از آن صنعت قند و شکر با ۵.۵۲ درصد و صنعت ذغال سنگ با ۳.۹۸ درصد رشد در رتبه‌های بعدی قرار گرفت. بیشترین کاهش را هم صنعت سایر معادن با ۱۴.۳ درصد داشت و بعد از آن محصولات چوبی با ۷.۳۶ درصد و صنعت خودرو با ۴.۸۲ درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا