تحلیل هفتگی بورس / خروج ادامه‌دار نقدینگی از بازار

شاخص کل بورس در دومین هفته دی ماه برخلاف هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفت؛ در نتیجه این روند چقدر نقدینگی از بازار سرمایه خارج شده است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحدی بود و در این هفته با کاهش ۴.۲ درصدی به سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی رسید.

از سوی دیگر تمامی شاخص‌ها در این هفته روند نزولی داشتند؛ شاخص کل هم‌وزن با افت ۱.۶ درصدی در ارتفاع ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با رسیدن به تراز ۲۰ هزار ئ ۲۱۵ واحدی کاهش ۰.۹۸ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

با وجود افت بازدهی شاخص، مجموع ارزش معاملات خرد و حق‌تقدیم‌ها در این هفته بیشتر شد و به ۳۷ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه ۸ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۷ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۶ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۸ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان و در نهایت ۶ هزار و ۹۳ میلیارد تومان این هفته ثبت شد.

چقدر پول از بورس خارج شد؟

در دومین هفته دی ماه سه روز خروج پول و دو روز ورود پول به بازار سرمایه داشتیم. بر همین اساس روز شنبه ۷۹۸ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۷۷۴ میلیارد تومان و سه‌شنبه ۲۴۱ میلیار تومان خروج نقدینگی حقیقی داشتیم. از سوی دیگر روز دوشنبه ۵۵۴ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۴۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سرمایه شد.

در مجموع در این هفته کاری هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شده است.

خروج از نسخه موبایل