بورس

تحلیل هفتگی روند بورس/ عبور شاخص کل از سقف ۲۰ماهه!

بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از یک درصد رشد کرد و توانست سقف معاملات ۲۰ ماه اخیر خود را بشکند و بسیاری از صنایع را سودده کند. اما در همین هفته بخشی از نقدینگی هم از بازار خارج شد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی رسید و رشد ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و با رشد ۰٫۱۴ درصدی به محدوده ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در سطح ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد ایستاد و افزایش ۰٫۷۳ درصدی را تجربه کرد.

نکته مهم اینجاست که شاخص کل بورس روز سه‌شنبه به سومین هدف خود یعنی مقاومت ۱٫۶ میلیون واحدی رسید. این بالاترین سطح شاخص کل بازار سهام از ۵ مهرماه سال۹۹ است. اما این سقف‌شکنی چندان دوام نداشت و روز چهارشنبه شاخص کل دوباره به سمت پایین بازگشت.

در هفته‌ای که گذشت میانگین ارزش معاملات بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. چراکه ارزش معاملات تا همین هفته‌ گذشته در محدوده ۶۰۰۰ میلیارد تومان قرار داشت.

چقدر نقدینگی از بورس خارج شد؟

در چهارمین هفته کاری اردیبهشت سهام‌داران حقیقی در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان از نقدینگی خود را از بازار خارج کردند.

متوسط حجم معاملات هفته حدود ۱۳ میلیارد برگه سهام و سرانه خرید و فروش هم در این هفته به طور متعادل در محدوده ۲۰ میلیون تومان بود.

در هفته‌ای که گذشت اغلب صنایع بورسی یک روز در میان مثبت و منفی شدند و به نوعی نقدینگی در تالار شیشه‌ای در حال گردش بود. با احتساب این موضوع می‌توان آینده روشنی در چشم‌انداز بورس ترسیم کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا