بورس

تحلیل هفتگی بورس/ رکوردشکنی شاخص همراه با ورود پول جدید

شاخص کل بورس در اولین هفته زمستان با رکوردشکنی وارد کانال ۱.۶ میلیونی شد؛ به واسطه این تغییر کانال چقدر پول وارد بازار شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی بود و در پایان این هفته با یک رکوردشکنی جدید در سال ۱۴۰۱ به سطح یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رسید و رشد بیش از ۱۰ درصدی را ثبت کرد.

در این هفته شاخص کل بورس تهران رکوردشکنی کرد و برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ یک رشد سنگین را به ثبت رساند. چنانکه پس از ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را هم شکست و ۴۷ هزار واحد دیگر هم پیش رفت.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد و با رشد ۷.۸ درصدی در سطح ۴۸۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس هم رشد ۶.۴ درصدی را تجربه کرد و در محدوده ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات چقدر شد؟

در اولین هفته دی ماه مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها رکورد شکست و به ۳۰ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان رسید. نکته اساسی اینجاست که این هفته تنها چهار روز کاری داشت و این ارزش معاملات رکوردشکنی سنگینی به حساب می‌آید.

بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه ۶۵۰۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۶۸۶۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۶۷۰۶ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۱۰ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بورس بود.

چقدر پول وارد بورس شد؟

با رشد شاخص در این هفته ورود نقدینگی نیز به بازار سرمایه تقویت شد؛ طوری‌که روز شنبه ۳۷۹ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۰۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۱۸۸ میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه ۸۶۶ میلیارد تومان پول توسط سهامداران حقیقی وارد بورس شد.

صندوق‌های درآمد ثابت این هفته روندی همسو با شاخص نداشتند و در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت رخ داد.

بر همین اساس روز شنبه ۱۰۵۳ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۲۰۸ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۸۷۸ میلیارد تومان پول از این صندوق‌ها خارج شد. در مقابل تنها در روز دوشنبه این صندوق‌ها پذیرای ۵۹ میلیارد تومان نقدینگی بودند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا