اقتصادی

تخفیف ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت خرما در ماه رمضان

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به حجم تولید و ذخایر سردخانه، خرما با قیمت مناسب به میزان کافی تامین می‌شود.

به گزارش روند بازار، محسن رشیدفرخی رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز بخشنامه لغو عوارض صادرات خرما به گمرکات اعلام نشده است.

به گفته او، بنابر توافق وزارت جهاد کشاورزی  پس از صدور دستور لغو فیزیکی بخشنامه عوارض صادراتی خرما، همکاری‌های لازم در این بخش صورت می گیرد.

رشیدفرخی ادامه داد: برای تنظیم بازار خرمای ماه رمضان آمادگی‌های لازم  برای همکاری با بخش‌های مختلف داریم به طوریکه خرما با قیمت مناسب به میزان کافی تامین کنیم.

رئیس انجمن خرما با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می شود، افزود: بنابر آمار ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل و ۳۰ درصد صادر می شود که از این میزان خرمای مصرفی، ۴۰ تا ۵۰ درصد در ماه رمضان مورد استفاده قرار می گیرد.

رشیدفرخی گفت: با توجه به حجم ذخایر محصول در سردخانه ها، نه تنها کمبودی در عرضه خرما نداریم، بلکه مقادیری مازاد داریم.

او از ارائه تخفیف ۱۰ تا ۱۲ درصدی خرما در میادین و فروشگاه های زنجیره ای در ماه رمضان خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو خرمای مضافتی در میادین ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است که در ماه رمضان با نرخ ۹۰ هزار تومان و کبکاب ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا