اقتصادی

تداوم مشکلات مالی در صنعت دارو

رئیس اتاق بازرگانی تهران از تداوم مشکلات در تامین دارو چه از مسیر تولید و چه از طریق واردات خبر داد.

به گزارش روند بازار، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران از تداوم مشکلات مالی در صنعت دارو خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های داروسازی همچنان در تنگنای تامین مالی قرار دارند و از نظر سرمایه در گردش در مضیقه هستند، همچنین شرکت‌های پخش هنوز نتوانسته‌اند طلب سال گذشته خود را با دستگاه‌های دولتی مقروض تسویه کنند و منابع تزریقی به بیمه‌ها همچنان ضعیف است. 

وی افزود: مشکل تنها به تولید دارو خلاصه نمی‌شود امسال در تامین ارز برای واردات دارو هم مشکلاتی به وجود آمده است که البته در تامین ارز برای دارو شدت مشکلات کمتر است. اما مساله این است که تامین دارو چه از مسیر تولید داخل و چه از واردات به تامین مالی گره خورده است. 

نجفی عرب یادآور شد: پیش ازاین هم گفته بودم سیاست انقباضی که بانک مرکزی با هدف کنترل نقدینگی و کاهش تورم پیش گرفته تولید را در همه صنایع از جمله صنعت دارو در مضیقه قرار می‌دهد. 

منبع
خبرگزاری ایلنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا