اجتماعی

تذکر وزیر کشور به بدحجابان/‌ معرفی به مراجع قضایی در صورت ایستادگی و مقاومت‌

وزیر کشور گفت: کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توجیه نیستند اما در صورت ایستادگی و مقاومت، شاهد معرفی به مراجع قضایی خواهند بود‌.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی با بیان اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید تلاش شود انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری باشد و یکی از وظایف دستگاه‌ها همین است.

وی با اشاره به برگزاری همایش جهانی اربعین،گفت: در آستانه اربعین، ستاد اربعین با محوریت مردم به خوبی زوار را ساماندهی کند.

وزیر کشور حل مشکل آسیب‌های اجتماعی استان را نیازمند تدبیر همه دانست و افزود: در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید جنبه‌های سلبی و ایجابی باشد که یکی از آن‌ها موضوع عفاف و حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توجیه نیستند اما در صورت ایستادگی و مقاومت، شاهد معرفی به مراجع قضایی خواهند بود‌.

‌وحیدی در انتقاد از برخی کاستی‌ها در استان گفت: تکمیل جاده بجنورد به جنگل گلستان در دستور کار جدی دولت است. برای تکمیل ۴۵ کیلومتر باقیمانده برنامه‌ریزی می‌کنیم و سهم بودجه‌ای سریع‌تر اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: در خراسان شمالی کشاورزی بسیار مهم است. متاسفانه توسعه گلخانه‌ها اینجا خیلی کم است. استانی مثل یزد ۲ هزار هکتار گلخانه دارد. خراسان شمالی ظرفیت بیشتری برای توسعه گلخانه‌ها دارد که در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وزیر کشور در پاسخ به مدیرکل صمت استان که گفت ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا ۱۰ واحد راکد راه‌اندازی شود، اظهار داشت: جلسه تشکیل دهید و مشخص شود هر واحد چقدر نیاز دارد تا راه‌اندازی شود. کارخانه‌ای که می‌تواند فعال باشد، نباید تعطیل شود. یکی از برنامه‌های مهم دولت، احیای واحدهای راکد است.

وحیدی توجه به نماز اول وقت از سوی مسئولان را یک ضرورت دانست و گفت: در هیچ مجموعه ای کوتاهی در این بخش را نباید شاهد بود .

به گزارش تسنیم، رسیدگی جدی به وضعیت مدارس، توجه به جهاد تبیین در حوزه رسیدگی به جوانان و دانش آموزان، توجه به محور بجنورد به جنگل گلستان در دستور کار با وزارت راه و شهرسازی، توسعه گلخانه ها، ظرفیت بالقوه در نوغان‌داری با محوریت ایجاد اشتغال، تکمیل زنجیره های تولید و ارزش راهبردی از دیگر تاکیدات وزیر کشور بود.

فرونشست محور مواصلاتی بجنورد به شمال نیازمند اعتبار ملی است

محمد جمالی‌نژاد در این شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۹ هزار واحد نهضت ملی در خراسان شمالی در حال احداث است که برای تامین زمین آن مشکل نداریم.

وی افزود: ۷۰ درصد واگذاری‌های راه و شهرسازی به صورت ویلایی است و ۴ هزار قطعه خود مالکی داده شده است. در بین طرح‌های اجرا شده مسکن ملی پیشرفت فیزیکی طرح‌ها از ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در استان هزار و ۳۰۰ واحد در قالب بافت فرسوده ساخته می شود. در استان ۱۷۳ روستای بالای ۵۰ خانوار راه آسفالت ندارند. چیزی حدود ۳۷۰ کیلومتر راه آسفالته ندارند.

وی با اشاره فرو نشست زمین در برخی محورهای استان، گفت: هر سه ماه نیم متر در محور خندق لو نشست اتفاق می‌افتد و برای اصلاح آن نیاز به عزم ملی است.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی تیز در این نشست، اظهار داشت: سرعت تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی باید افزایش یابد تا شاهد تسریع در اتمام پروژه‌های مهم عمرانی باشیم.

وی بر موضوع پیگیری انتقال پساب پتروشیمی و تعهدات اجتماعی صنایع بزرگ تاکید کرد و افزود: هدف‌گذاری اصلی ما در استان حل معضل کم آبی است، لذا با انتقال آب‌های شمال و موافقت کمیسیون ماده ۲۳، شاهد توسعه بخش کشاورزی و دامپروری خواهیم بود.

استاندار خاطرنشان کرد: توسعه پروژه‌های حوزه ملی مصوب سفر رئیس جمهور در استان و شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ هزار تن گندم در استان خریداری شده است، اظهار داشت: رقم فوق شش برابر سال‌های گذشته بوده است.

استاندار بر موضوعاتی همچون نیازمندی‌های حوزه بحران، افزایش پروازها، نظارت و بازرسی در حوزه بازار، ایجاد بازارچه مرزی با کشور ترکمنستان، لزوم بهره‌برداری از معدن تاش، مدیریت سیلاب، تسریع در پرداخت تسهیلات سفر رئیس جمهور به ارزش ۱۱ میلیارد تومان و ضرورت همکاری بانک‌ها تاکید کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا