ورزش

تراکتور قهرمان جام حذفی شد

تیم فوتبال تراکتور تبریز با پیروزی برابر استقلال عنوان قهرمانی سی و سومین دوره رقابت‌های جام حذفی را به خود اختصاص داد. این دومین قهرمانی تبریزی‌ها بود و سهمیه حضور در آسیا را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور از ساعت ۱۸:۲۰ امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور بین تیم های استقلال و تراکتور در ورزشگاه امام رضا(ع) آغاز شد که در پایان سرخپوشان تبریزی با نتیجه ۳ بر ۲ حریف آبی پوش خود را شکست دادند و قهرمان این مسابقات شدند.

ترکیب تیم فوتبال تراکتور:
محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، ایمان سلیمی، مهدی تیکدری، میثم تیموری، اکبر ایمانی، سعید مهری، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه (۸۷ رضا شکاری)، مسعود شجاعی و ساسان انصاری.

ترکیب تیم فوتبال استقلال:
سید حسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، آرش رضاوند(۴۶ ارسلان مطهری)، مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(۸۹ میلاد ذکی پور)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

شروع دیدار با حملات عجولانه و پرشتاب هر دو تیم همراه بود که همین امر باعث شد پاس های اشتباه زیادی را به هم بدهند. ضمن اینکه بازی خشن دو تیم درگیری هایی را به وجود آورد که ثمره اش اولین کارت زرد این دیدار در دقیقه ۷ به میثم تیموری به خاطر خطا روی فرشید اسماعیلی بود.

دقیقه ۱۵: پس از حملات بی اساس و عجولانه، بازی دقایقی را با آرامش سپری کرد و هر دو تیم سعی کردند با پاس های کوتاه نبض بازی را در اختیار بگیرند. آرامش هم به بازی برگشت و کمتر دو تیم خطا کردند.

دقیقه ۱۷: تراکتور در یکی از حملاتی که داشت توسط محمدرضا خانزاده به گل برتری رسید. در این صحنه خانزاده توپ را از سمت راست محوطه جریمه روی دروازه ارسال کرد که توپ در تیر دوم وارد دروازه شد و کاری هم از دست حسینی بر نیامد.

صحنه گل اول تراکتور به استقلال توسط محمدرضا خانزاده

* دقیقه ۳۰: استقلالی ها پس از دریافت گل تلاش کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند و برای رسیدن به گل سمت دروازه تراکتور حمله کنند اما در رسیدن به این مهم خیلی موفق نبودند و دفاع تراکتور با آرامش کار را دنبال کرد.

* دقیقه ۳۴: حمله تراکتوری ها تا پشت محوطه جریمه استقلال توپ را به احسان حاجی صفی رساند که او هم با پاسی عمقی اشکان دژاگه را با توپ وارد محوطه جریمه کرد و او پس از جا گذاشتن مدافع آبی پوشان توپ را وارد دروازه کرد.

صحنه گل دوم تراکتور به استقلال توسط اشکان دژاگه

* دقیقه ۳۹: اکبر ایمانی به دلیل خطا روی بازیکن استقلال از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. بعد از گل دوم بازیکنان استقلال فشار زیادی وارد کردند تا به گل برسند و تراکتوری ها هم به دفاع همراه با خشونت روی آوردند.

* دقیقه ۴۲: آشفتگی دفاع استقلال و خروج نامطمئن حسین حسینی باعث شد سانتر اشکان دژاگه از جناح راست به تیر دوم روی سر اکبر ایمانی فرود بیاید و این بازیکن با ضربه سر دروازه استقلال را برای بار سوم باز کند.

* دقیقه ۴۸: در حالی که داور دقایق وقت اضافه را در نظر گرفته بود وریا غفوری از جناح راست توپی را روی دروازه تراکتور ارسال کرد که ضربه محکم سر یاباته در آستانه ورود به دروازه با واکنش اخباری مواجه شد تا دروازه تیم تبریزی در نیمه اول بسته بماند. نیمه اول این دیدار ۵۰ دقیقه طول کشید.

نیمه دوم
در شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی تیمش را هجومی به میدان فرستاد و برای جبران گل های خورده ارسلان مطهری را به جای آرش رضاوند وارد زمین کرد. در دقیقه ۴۷ این دیدار مسعود ریگی به دلیل خاط روی بازیکن تراکتور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۵۰ : استقلال که برای رسیدن به گل تلاش می کرد خیلی زود در نیمه دوم به گل رسید. در یک رفت و برگشت مهدی قایدی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که با یک ضربه سر دقیق دروازه اخباری را باز کرد تا یکی از گل های خورده را جبران کنند.

دقیقه ۵۴: ساسان انصاری به دلیل خطا روی میلیچ از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۶۲: در ادامه حملات پر تعداد استقلال فرشید  اسماعیلی از جناح راست توپی را روی دروازه تراکتور ارسال کرد که ارسلان مطهری در موقعیتی عالی با سر به توپ ضربه زد که توپ او با بدشانسی به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت.

* دقیقه ۶۳: مهدی قایدی در یک ضد حمله با توپ وارد محوطه جریمه شد و ضربه زیبایی را به سمت دروازه زد که میثم تیموری مدافع تراکتور از روی خط دروازه توپ را با سر به بیرون زد.

در این صحنه کادر فنی تراکتور به قضاوت داور اعتراض کرد و اعتقاد داشت که قبل از آن روی مسعود شجاعی خطا شده بود که به دلیل اعتراض بیش از اندازه ساکت الهامی وی با کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد.

دقیقه ۸۰: وریا غفوری از جناح راست توپی را روی دروازه تراکتور ارسال کرد که ارسلان مطهری با ضربه سر گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا هیجان در دیدار فینال جام حذفی به اوج خودش برسد.

دقیقه ۸۹ : فرشید اسماعیلی به دلیل تمارض در محوطه جریمه از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۹۰: داور مسابقه اعلام ۹ دقیقه وقت اضافه کرد که در این زمان استقلال رو به ارسال توپ های بلند آورد و موقعیت هایی را روی دروازه تراکتور ایجاد کرد اما خط دفاعی و دروازه بان تراکتور اجازه ندادند برای بار سوم دروازه باز شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا