اقتصادی

ترمز قیمت خودرو کشیده شد / دناپلاس ارزان شد؟

قیمت خودرو در سه هفته گذشته روند صعودی داشت و برخی خودروها رکوردهای قیمتی عجیبی ثبت کردند. اما از هفته گذشته قیمت‌ها در بازار کمی کاهش یافته و برخی خودروها هم کمی ارزان شده است. از جمله قیمت دناپلاس به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دناپلاس دنده‌ای امروز ۱۳ شهریور ماه در بازار ۴۳۰ میلیون تومان بود. این در حالی است که قیمت این خودرو شنبه هفته گذشته ۴۳۲ میلیون معامله شد. اگرچه افت قیمت دناپلاس در مقایسه با افزایش قیمت آن چشمگیر نیست اما حداقل می‌توان گفت ترمز قیمت خودرو در بازار کشیده شده است.

اما قیمت دناپلاس دنده‌ای در بازار در حالی ۴۳۰ میلیون تومان است که قیمت کارخانه دناپلاس دنده‌ای ۲۸۵ میلیون تومان است. این یعنی قیمت بازار آزاد دناپلاس و کارخانه آن ۱۴۵ میلیون تومان اختلاف دارد.

این اختلاف قیمت در حالی است که ایران خودرو اخیرا در طرح فروش فوق‌العاده خود این خودرو را پیش‌فروش کرد.

خودرو ارزان می‌شود؟

اگرچه در یک ماه گذشته قیمت بسیاری از خودروها رکورد زده اما به نظر می‌رسد در هفته گذشته ترمز قیمت خودرو کشیده شد. برخی خودروها چند میلیون تومان ارزان شدند و قیمت برخی بدون تغییر ماند.

به نظر می‌رسد بازار در حالت انتظار به سر می‌برد و منتظر است که ببیند وعده دولت جدید برای کنترل قیمت‌ها چیست. آیا قیمت تمام شده خودرو مطابق وعده وزیر صمت ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا نه.

انتظار دیگر معامله‌گران مربوط به سرنوشت مذاکرات وین و قیمت دلار است. معامله‌گران منتظرند تا تکلیف قیمت دلار مشخص شود و بعد از آن خودرو معامله کنند.

آنگونه که اکنون مشاهده می‌شود تنها بازار خرید و فروش خودروهای ارزان و کارکرده داغ است. خودروهایی مانند پراید و تیبا و پژو که یا با مدل پایین‌تر جایگزین می‌شوند یا با موتور.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا