اجتماعی

ترکیدن بادکنک هلیومی ۸ کشته بر جا گذاشت

شب گذشته بر اثر انفجار یک بادکنک حاوی گاز هلیوم در تولد ۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار، سخنگوی اورژانس اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۰ دیشب (سه‌شنبه‌شب) در رستورانی در شهرک مریم شهر اندیشه شهرستان شهریار بر اثر اشتعال یک بادکنک حاوی گاز هلیوم آتش‌سوزی مهیبی رخ داد.

بر اساس گزارش تسنیم، مجتبی خالدی گفت: بی‌احتیاطی در برگزاری جشن تولد منجر به آتش‌سوزی در یک رستوران و در نهایت فوت ۸ شهروند شهریاری شد.

خالدی افزود: سقف رستوران کنفی بود و به‌سرعت آتش‌سوزی گسترش یافت. افرادی که قادر به خروج از رستوران بودند جان خود را نجات دادند، اما ۸ نفر کشته شدند.

وی در ادامه گفت: چهار کودک، سه زن و یک مرد به‌واسطه وقوع این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

همچنین شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران ابراز کرد: حادثه ساعت ۲۱ اعلام شد. نیروهای هلال احمر بلافاصله به‌عنوان پشتیبان آتش‌نشانی و اورژانس وارد عمل شدند.شاهین فتحی خاطرنشان کرد: ۸ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. ۷ نفر در محل حادثه جان باختند و یک کودک سه‌ ساله نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

«خفگی» علت فوت افراد در آتش‌سوزی اندیشه


دادستان شهریار درباره علت فوت این افراد گفت: این سفره‌خانه در زیر زمین بوده و نزدیک به ۱۵ پله به‌طرف پایین داشتهاست. تمامی دیوارها و اشیای موجود در این رستوران نیز قابلیت اشتعال داشتند.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یک بادکنک حاوی گاز هلیوم دچار انفجار و اشتعال و در نهایت منجر به انتقال آتش‌سوزی به سطح رستوران شده است.

پس از شعله‌‎ور شدن فضا, متوفیان به‌سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار می‎‌کنند ولی در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست می‎‌‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا