ترید ارز دیجیتال به چه معناست و به چه کسی تریدر می‌گویند؟

یکی از روش های کسب در آمد در بازار های مالی ارز دیجیتال ترید کردن است. ترید (Trade) به معنای معامله کردن است. اگر ترید کننده بتواند به روش اصولی معاملات خود را انجام دهد، می تواند به سود زیادی دست پیدا کند. معامله ارز دیجیتال ( ترید کردن ) یعنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال با هدف کسب سود در بازه های مختلف زمانی. و به کسی که ترید می کند، تریدر (Trader) گفته می شود. کل بحث ارز دیجیتال را می توان در جمله‌ی زیر خلاصه کرد:
چه زمانی بخریم و چه زمانی به فروش برسانیم تا پول مان بیشتر شود.
اگر قصد ورود به بازارهای مالی ارز دیجیتال را دارید می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی جامع ارزهای دیجیتال به کسب مهارت و دانش در این زمینه مشغول شوید.

تریدر (Trader) چه کسی هست؟

به فردی که معامله انجام می دهد تریدر یا معامله گر گفته می شود.
همه ی ما به نوعی تریدر هستیم. مهم نیست که کسب و کارمان چه باشد، حتی یک کارمند ساده و یا یک آرایشگر را می توان یک تریدر در نظر گرفت. اما زمانی که از ارز های دیجیتال صحبت می کنیم مقصودمان از ترید کردن یعنی هنگامی که یک ارز دیجیتال را خریداری می کنید و هنگامی که قیمت آن بالا تر رفت، آن را به فروش می رسانیم. بنابراین تریدر ارز دیجیتال به کسی گفته می شود که بازار ارز های دیجیتال را مدام تحلیل می کند و به خرید و فروش ارز های دیجیتال به جهت کسب سود می پردازد.

البته کار تریدر فقط خرید و فروش نیست. او باید بداند که چه زمانی ارز دیجیتال را بخرد و در چه زمانی به فروش برساند و چه زمانی از معامله کردن اجتناب کند! درست است، گاهی اوقات بهترین استراتژی در یک شرایط خاص، کاری نکردن است. زیرا بازار ارز های دیجیتال یک بازار پر نوسان بوده و تحلیل گران حرفه‌ای میدانند که چه زمانی بازار دچار هیجانات کاذب شده و باید از معامله کردن پرهیز کنند.

چگونه به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟

اینکه بخواهید تبدیل به یک معامله گر موفق تبدیل شوید کار آسانی نخواهد بود. شما باید همیشه در حال جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف باشید و انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و به کسب تجربه در این زمینه بپردازید. اما نکات پایه و اساسی که به آن نیاز دارید:
مفهوم ارزهای دیجیتال را درک کنید.
ساز و کارها و کاربردهای ارز های دیجیتال را یاد بگیرید.
اصول خرید و فروش و معامله گری را یاد بگیرید.
دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را یاد بگیرید.
ریسک های بازار را شناسایی کنید.

و…

اطلاعاتی که در بالا گفته شد را می توانید با مطالعه از منابع معتبر به دست بیاورید. اما نکته‌ ای که بسیار مهم می باشد این است که باید:
خصوصیات شخصیتی خودتان را بشناسید و در شرایط حساس بازار، هیجانات و احساسات خود را کنترل کنید. در این بازار منطق و تحلیل حرف اول را خواهد زد.


در ادامه به ویژگی های شخصیتی یک تریدر موفق می پردازیم:
– یک تریدر موفق باید هوشیار باشد، مطالعه کند و آگاهی های لازم را بدست بیاورد. او همیشه باید در حال یادگیری باشد و ذهن خود را برای اطلاعات جدید باز نگه دارد.
– منظم و با برنامه پیش برود. هیچ کاری بدون داشتن نظم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
– از درس ها و زیان های خود و دیگران استفاده کند. این نکته را در نظر داشته باشید که همه ضرر خواهند کرد، اما اینکه چه کسی موفق خواهد بود تنها به خودش بستگی دارد. این که تا چه میزان از اشتباهات خود درس گرفته است و در آینده آن هارا تکرار نکند.
-از دیگران کور کورانه پیروی نکند. این یک ویژگی بسیار مهم است. یک تریدر موفق باید از هر کسی برای یاد گیری استفاده کند اما در نهایت خودش باید معاملات را انجام دهد. باید آنقدر تجربه کسب کند که خودش بتواند تصمیمات خرید و فروش را اتخاذ کند و تمامی مسئولیت آن تصمیمات را نیز بر عهده بگیرد.
– یک تریدر موفق بسیار صبور است و عجولانه خرید و فروش نخواهد کرد. تریدر موفق ضررهای خود را به سرعت محدود می کند اما برای ذخیره سود عجله ندارد و دست به معامله‌ی عجولانه نخواهد زد. ثروت یک شبه و یا یک ماهه به دست نخواهد آمد. بلکه باید به طور آهسته و با برنامه ریزی و استراتژی به هدف خود برسد. شاید بتوان گفت این مورد سخت ترین مورد باشد. زیرا با توجه به نوسانات و هیجانات شدید این بازار هر انسانی را ترغیب خواهد کرد که تصمیمات عجولانه‌ای را بگیرد. اما همانطور که گفته شد اگر بخواهید به یک تریدر موفق تبدیل شوید باید بتوانید هیجانات و احساسات خود را در این بازار کنترل کنید.
در سایت آکادمی علی ربیعی  می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال به معامله گری و کسب در آمد در این بازار مشغول شوید.

خروج از نسخه موبایل