اجتماعی

تست کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

به گفته استاندار تهران، تست کرونا تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است و به این ترتیب، نگرانی‌ها برای بار مالی ناشی از آن، از دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی برداشته می‌شود.

به گزارش روند بازار، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن تبریک روز پزشک گفت: پزشکان در شرایط سختی بیش از ۵۵۰ روز است که تمام ظرفیت و توان خود را بکار گرفتند تا سلامتی و آرامش را به مردم بازگردانند که باید از همه آنها قدردانی کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین سلامت، مدافعین حرم و شهیدان دولت رجایی و باهنر گفت: سازمان جهانی بهداشت توصیه‌ای دارد که بحث سلامت بحث یک وزارتخانه و دستگاه نیست و مربوط به همه ارکان حاکمیت است که تمام ارکان باید برای ارتقاء و حفظ سلامت همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از بدو شیوع این بیماری تا به امروز همه ظرفیت خود را بکار گرفته و شبانه‌روزی نسبت به کنترل ترددها اقدام کرده است. از سوی دیگر باید از همکاری اصناف که همیشه خود پیشقدم شده‌اند، قدردانی کنیم.

تست کرونا؛ تحت پوشش بیمه

وی تاکید کرد: آمار و ارقام نشان داد بعد از ۹ هفته، تعداد بیماران سرپایی به لطف خداوند و رعایت پروتکل ها با کاهش مواجه شده است. تست های PCR تحت پوشش بیمه قرار گرفته که نگرانی‌ها برای بار مالی ناشی از این کار از دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی برداشته خواهد شد، چرا که فردی که برای نداشتن منابع مالی، از انجام تست سر باز می زد بسیار خطرناک بود. لذا امروز باید افراد را ترغیب کنیم که هر کس علائم دارد تست بدهد تا بدین ترتیب نسبت به شناسایی به موقع افراد اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه سوش جدید لامبدا قدرت و بیماری‌زایی و سرایت بیشتری دارد، افزود: از فرمانداران درخواست می‌کنم ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌ها را با ساختار صحیح شکل بدهند تا نسبت به مهار بیماری و کاهش سرایت اقدام کنیم. از سوی دیگر باید نسبت به شناسایی سوله‌های نزدیک به بیمارستان‌ها همانند آنچه در بهارستان و اسلامشهر شکل گرفته است اقدام شود. آماده بودن و تمهید موثر ما را از نگرانی و دلهره در می‌آورد. قطعا حفظ سلامتی آحاد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امیدواریم پیک بعدی وجود نداشته باشد اما اگر هم آمد باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کارگروه‌های طرح شهید سلیمانی شکل گرفته که امیدواریم در جلسه آینده نسبت به اقدامات انجام شده گزارش‌ها ارائه شود.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا