کسب و کار

تسهیلات ویژه برای خرید موتورسیکلت برقی آغاز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز پرداخت تسهیلات ویژه جهت خرید موتورسیکلت‌های برقی در پایتخت طی هفته‌های آینده خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با شهردار تهران اظهار کرد: در جلسه هم‌اندیشی که جلسه بسیار خوبی بود موضوعات مختلفی مطرح شد و روی یک بسته کلی که سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲ را به چه رقمی برسانیم. در حال حاضر سرانه استفاده ۳۶ درصد است که بسیار پایین است و ۶۴ درصد از تردد‌ها توسط خودرو‌های شخصی انجام می‌شود و ما باید بتوانیم در سال آینده این رقم را به ۲۰ درصد کاهش بدهیم و شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی گفت: بحث تجهیزات و اصلاح خطوط از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و همچنین ما ورود جدی را به تامین ون‌های جدید به جای ون‌های فرسوده داشته‌ایم. همچنین تغییراتی نیز در ارتباط با استفاده از اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین در برخی از خطوط خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: شورای شهر تهران تاکید داشت که ما در حوزه حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای به مترو و اتوبوسرانی داشته باشیم و توجه ویژه‌ای به اورهال کردن وگان‌ها داشته باشیم و قرار شد که اعتبار مناسبی در یان حوزه تزریق شود تا بتوانیم اورهال‌سازی خوبی در حوزه مترو داشته باشیم.

وی به خرید واگن‌های جدید اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله تا سال آینده وارد حمل و نقل عمومی خواهند شد. در این زمینه ۳ الی ۴ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که بحث‌ها با آن‌ها ادامه دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آلودگی هوای شهر تهران افزود: موتورسیکلت‌ها، میزان آلایندگی بسیار بالایی دارند و اولویت ما این است که موتورسیکلت‌هایی که هستند را ساماندهی کنیم و مذاکراتی با بانک‌ها انجام شده تا ظرف هفته آینده به توافق برسیم و درصد قابل ملاحظه‌ای از موتورسیکلت‌ها را وام بدهیم تا بتوانیم از موتورسیکلت‌های برقی استفاده بکنیم حداقل این باشد که در مرکز شهر و بازار به سمت موتورسیکلت‌های برقی برویم و تردد آن‌ها در این محدوده انجام شود. همچنین بحث انضباط شهری و هوشمندسازی از مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

بهرامی گفت: در بحث کوتاه‌مدت باید توجه ویژه‌ای را به بحث نوسازی اتوبوس‌های شهر داشته باشیم که حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد را در سال آینده از ناوگان را نوسازی کرده‌ایم. همچنین ون‌های جدید نیز به‌زودی وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد. همچنین در بحث ناوگان مترویی اورهال کردن واگن‌ها را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال آینده ۵۰ درصد از واگن‌ها را اورهال‌سازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در خصوص واگن‌های اجرایی شورای شهر موافق هستم، اما ساختار آن که چگونه انجام شود در دست بررسی است و با سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در حال رایزنی هستیم و عملیاتی کردن آن به شرطی است که سرمایه‌گذار وارد شود و متناسب با تکنولوژی آن را انجام بدهیم و این موضوع یکی از مواردی است که در کنار واگن ملی و خرید واگن از خارج از کشور در دستور کار است.

بهرامی در خصوص تهیه واگن‌های اجاره‌ای گفت: در این زمینه تنها چین نیست برخی دیگر از کشور‌ها نیز هستند البته از اعلام اسامی کشور‌ها معذور هستم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا