اقتصادی

تشکیل پرونده سلامت برای هر کد ملی

در قالب برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده به دهک‌های اول تا سوم زمین رایگان واگذار شود و ۲۰ درصد تسهیلات بخش بانکی به بخش مسکن اختصاص پیدا کند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم باشد که هیچ بیماری به دلیل نیاز درمانی از شهر خود خارج نشود؛ بلکه تمامی امکانات درمانی مورد نیاز بیمار در همان شهرستان محل سکونت وی مهیا شود.

بهرام عین اللهی در نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه کارهای بزرگ و ماندگاری در دولت مردمی انجام شده که در تاریخ سلامت کشور بی نظیر أست، اظهار کرد: افتخار ما این أست که اقدامات کم سابقه ای در حوزه سلامت در این منطقه صورت گرفته که این خدمات و فعالیت ها باید ادامه داشته باشد .

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که زیرساخت های لازم از سوی مسئولان استانی فراهم شود، آمادگی راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در زابل را خواهیم داشت.

وی در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم باشد که هیچ بیماری به دلیل نیاز درمانی از شهر خود خارج نشود؛ بلکه تمامی امکانات درمانی مورد نیاز بیمار در همان شهرستان محل سکونت وی مهیا شود.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) از مهم ترین مراکز درمانی این شهرستان أست، اظهار کرد: باید امکانات پیشرفته و روزآمد و نیروی انسانی متخصص به قدر کفایت در این بیمارستان بکارگیری شود تا کیفیت خدمات آن بیش از پیش ارتقا یابد.

وزیر بهداشت ادامه داد: هیچ مانعی از جمله شرایط اقلیمی و آب و هوایی نباید موجب توقف فعالیت ها و پیشرفت منطقه شود بلکه باید تلاش ها را افزایش داد.

وی گفت: در ٢٣ ماه گذشته، ١۵ هزار تخت بیمارستانی و ۲۰۰۰ خانه بهداشت به ظرفیت نظام سلامت کشور اضافه شده أست و این پیشرفت ها باید ادامه باید.

عین اللهی با بیان اینکه در دو سال اخیر پیشرفت های قابل توجهی در حوزه سلامت شهرستان زابل اتفاق افتاده أست، اظهار داشت: با کیفیت ترین دستگاه MRI کشور که قابلیت MRI بالای ٢٠٠ کیلو را نیز دارد، در این شهرستان راه اندازی شده و همچنین چهار دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان راه اندازی می شود و به شهروندان زابلی خدمت ارائه می دهد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه آمار تصادفات جاده ای در این شهرستان بالاست، پایگاه های اورژانس باید افزایش باید و به این منظور بعد از نخستین نوبت واردات آمبولانس به کشور، تعدادی آمبولانس مجهز به شهرستان زابل اختصاص خواهد یافت.

بیمه رایگان ۵ دهک درآمدی

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت بیمه همگانی سلامت، گفت: امسال با اضافه شدن دو دهک دیگر، پنج دهک درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و برای پنج دهک دیگر نیز تخفیف هایی در نظر گرفته شد

دکتر عین اللهی تصریح کرد: از سال گذشته اجرای برنامه سلامت خانواده در دستور کار قرار گرفته تا افراد و بیماران از مسیر ارجاع، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند. این طرح در ۵۹ شهرستان اجرایی شده و امیدواریم با تامین منابع لازم ، به صورت سراسری به اجرا در آید.

به گفته وی با اجرای طرح «سلامت بخش »در سه استان خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر، خدمات بستری برای بیماران در مسیر ارجاع و سلامت خانواده، رایگان است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در زابل به عنوان یکی از ۵۹ شهر تحت پوشش این طرح در کشور یادآور شد: امروز به مردم زابل این خبر خوش را می دهیم که تمام هزینه های خدمات درمانی و بستری برای بیمارانی که از مسیر ارجاع و سلامت خانواده، خدمت دریافت می کنند، رایگان خواهد بود.

تشکیل پرونده سلامت برای هر کد ملی

وزیر بهداشت همچنین در آیین افتتاح ۱۳ پروژه سلامت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم تقویت گردشگری سلامت به ویژه در استان های مرزی کشور، بر ضرورت اطلاع رسانی توانمندی های درمانی کشورمان در منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به بکارگیری رایزن سلامت در کشورهای منطقه برای توسعه گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین، دست کم ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمقیم، از مرزهای کشورمان عبور کرده و به عراق سفر می کنند که فرصت خوبی برای آشنایی آنها با توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به دستورات متعدد دین اسلام در حوزه سلامت جسمی و معنوی اظهار داشت: برای تامین سلامت مردم، نیازمند کار جمعی و هم افزا هستیم و هیچ اقدامی در حوزه سلامت را نباید کوچک و کم اهمیت بشمریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر منطقه از کشور با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دانشگاه های علوم پزشکی است، بر ضرورت اصلاح سبک زندگی به ویژه با ترویج تغذیه سالم و توجه به فرهنگ غنی غذایی ایران تاکید کرد.

براساس گزارش وبدا، وی با تاکید بر تشکیل پرونده سلامت برای هر کد ملی شهروندان ایرانی گفت: این پرونده باید پرونده سلامت باشد؛ نه پرونده بیماری، در برنامه سلامت خانواده، مراقبان سلامت موظف به تهیه پرونده سلامت و ارزیابی وضعیت سلامت مردمند؛ به طوری که در صورت بیماری، افراد به پزشکان خانواده و در صورت نیاز به پزشکان متخصص و بیمارستانها، ارجاع می شوند. این طرح در ۵۹ شهرستان آغاز شده و امیدواریم به سرعت در کل کشور، اجرایی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا