بورس

هفته‌ای خوب برای ۳ نماد بورسی / خبری برای سهامداران فملی

در هفته جاری که بازار سهام تنها دو روز فعال بود سه نماد بورسی خبر خوبی برای سهامداران خود داشتند. فملی، کگهر و ولبهمن این سه نماد بودند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته جاری که بازار سهام تنها دو روز فعال بود سه نماد بورسی خبر خوبی برای سهامداران خود داشتند. فملی، کگهر و ولبهمن این سه نماد بودند.

در این هفته هیأت مدیره ملی صنایع مس ایران افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رسانده است. این شرکت اعلام کرده است: «پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا ، جبران بخشی از مخارج سرمایه‌ای انجام شده در شرکتهای سرمایه پذیر و تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تامین وانتقال آب خلیج فارس که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده است.»

درباره کگهر نیز این شرکت یعنی سنگ آهن گهر زمین در دوره هفت ماهه سال مالی ۱۴۰۰ افزایش ۱۹۲ درصدی درآمد را ثبت کرده است. پایگاه خبری بااقتصاد در این مورد نوشته است: «سنگ آهن گهر زمین در تیر ماه به مبلغ فروش حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومانی رسید که نسبت به خرداد ماه ۳۴ درصد کاهش و نسبت به میانگین شش ماه گذشته سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت توانسته در هفت ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۰ مجموعا ۱۱۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۳۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.»

همچنین هیأت مدیره شرکت بهمن لیزینگ افزایش سرمایه ١۴٢ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رسانده است. بر این اساس اعلام شده: «شرکت بهمن لیزینگ با نماد معاملاتی ولبهمن پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به مبلغ ۱۹۳.۶ میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا