اقتصادی

تصویب ساخت ۶۰ شهرک مسکونی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۶۰ شهرک مسکونی در کارگروه زیربنایی مسکن تصویب و مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک آغاز شده است.

به گزارش روند بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  ۶۰ شهرک مسکونی در کارگروه زیربنایی استان تصویب شده است گفت: سازمان ملی زمین و مسکن مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی دولتی را در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی  با بیان اینکه  تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌ عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است  گفت: پروانه تاسیس  این شرکت ها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این شهرک‌ها در شهرهای شیراز و جهرم و در استان قم در محدوده موسوم به پرنیان ،استان مازندران در نزدیکی شهرهای ساری، بابلسر و گلوگاه و در استان یزد در نزدیکی شهر یزد قرار دارند .

مالکی  بیان کرد: نظرات کارشناسی تمامی دستگاه‌های ذیربط در سیر مراحل ۴ گانه تصویب شامل کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، کمیته فنی و شورای عالی شهرسازی و معماری یک مرتبه برای مکان‌یابی و یک مرتبه برای طرح جامع اخذ می‌شود که در نهایت با تصویب کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی به مرحله اجرا می‌رسد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا