سیاسی

تصویب قطعنامه ضدایرانی، آینده برجام را مبهم می‌کند

نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام، آینده برجام را مبهم می‌کند.

به گزارش روند بازار، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در حساب کاربری توییتر خود در پاسخ به توییت جوزپ بورل، نوشت که اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده در شورای حکام قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران را تصویب کند، احیای برجام مبهم‌تر خواهد شد.

اولیانوف در توییت خود با بیان این نکته، تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا میخواهد به توافقی دست یابد باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را بیشتر کند.

این در حالی است که ساعاتی پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتری خود از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد و مدعی شد که احتمال دستیابی به توافق با بازگشت به برجام همچنان رو به کاهش است.

بورل در توییت خود با بیان این ادعا، گفت: «اما با تلاش بیشتر میتوانیم به توافق دست یابیم. من به عنوان هماهنگ کننده همیشه آماده هستم برای حل اختلافات و مسائل باقی مانده و تسهیل مذاکرات، راه حلی را ارائه دهم.»

از طرفی دیگر نیز در حالی که مذاکرات وین در مرحله حساسی قرار دارد، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام کشور‌های غربی در پیامی نوشت: زمان آن است که سه کشور اروپایی و آمریکا از به خواب زدن تعمدی خود دست بردارند. آن‌ها یا می‌توانند گزینه دیپلماسی را دنبال کنند و یا در جهت مخالف اقدام کنند. ما برای هر دو آماده‌ایم. رژیم اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک برجام، نفی‌کننده ان‌پی‌تی و تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما این را می‌دانیم. جهان هم می‌داند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا