کسب و کار

آیا تضمینی برای موفقیت کسب و کار اینترنتی وجود دارد؟

هر روز به تعداد کسب و کارهای اینترنتی افزوده می شود و تعداد نسبتا کمی از آنها نهایتا به موفقیت می رسند! سوال اینجاست که چه عاملی باعث بروز چنین مساله ای می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت چند عامل مهم وجود دارد که با بررسی اغلب کسب و کارهای اینترنتی شکست خورده می توان به آنها رسید. در واقع وجه تشابه بین کسب و کارهای اینترنتی ناموفق، اکثرا به چند دلیل ساده است. این عوامل عبارتند از:

  • عدم تامین زیرساخت های لازم
  • عدم توجه به بحث توسعه کسب و کار
  • عدم توجه به نیاز مخاطبین

توجه داشته باشید که ده ها مورد دیگر نیز وجود دارد اما در فوق، تنها به مواردی اشاره شد که در اغلب کسب و کارهای اینترنتی ناموفق دیده می شود!

زیرساخت های مورد نیاز کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی می بایست چهارچوب استانداردی داشته باشد. برای نمی توان تنها نمی توان با ساخت یک پیج در اینستاگرام، فعالیت کرد و  به موفقیت رسید به این دلیل که پیج شما با گزارش چند نفر به راحتی قابل حذف شدن است و با این وضعیت شما امنیت کافی برای کسب و کار خود ندارید. بهترین کار، داشتن وب سایت اختصاصی و تمرکز بر روی آن است که دیگر ابزارها مانند اینستاگرام می بایست مکمل آن باشند. در مواردی نیز دیده می شود که توجه زیاد به وبسایت نمی شود و تنها یک سایت ساده و بی ارزش راه اندازی می شود که این موضوع، هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

برای داشتن یک سایت خوب می بایست در ابتدا با یک نام خوب و میزبان مطمئن شروع به کار کرد. در ادامه نیز باید یک سایت حرفه ای طراحی گردیده و خدمات لازم را ارائه نماید. اگر به مفاهیم و روند راه اندازی و طراحی سایت آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم حتما به پایگاه دانش میزبان فا مراجعه نمایید. در پایگاه دانش میزبان فا صدها مطلب آموزشی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار اینترنتی خود را به عالی ترین شکل ممکن، راه اندازی و مدیریت نمایید.

اهمیت توجه به توسعه کسب و کار اینترنتی

یکی از مواردی که موجب شکست کسب و کارهای اینترنتی می شود، عدم توجه به بحث توسعه است. یکنواختی در فضای کسب و کار اینترنتی برابر است با مرگ! شما می بایست هر روز فکر و ایده داشته باشید، خلاقیت به خرج دهید و همیشه کاربران خود را هیجان زده کنید. اضافه کردن خدمات، بهبود سرویس دهی، جشنواره ها و … از این دست موارد است که می توانید از آنها برای توسعه کسب و کار خود بهره بگیرید.

اهمیت توجه به نیاز مخاطبین کسب و کار

یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای اینترنتی بخصوص در ایران با آن مواجه هستند، عدم توجه یا توجه کم به نیاز مخاطبین است. شما به عنوان صاحب کسب و کار می بایست به نیازهای مخاطبین خود شناخت داشته باشید تا بتوانید خدمات خود را به عالی ترین شکل ممکن ارائه دهید.

خبرنگار: حبیبه مجیدی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا