اجتماعی

چند داوطلب کارت آزمون سراسری دریافت کردند؟

بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب کنکور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۱ را دریافت کردند.

به گزارش روند بازار، آزمون سراسری امروز به همراه داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی برگزار شد.

علیرضا کریمیان عصر پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: داوطلبان کنکور امسال از روز یکشنبه پنجم تیر ماه تا امروز کارت خود را از طریق درگاه اطلاع الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org دریافت کرده‌اند.

وی گفت: اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه هشتم تیرماه با حضور ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

مدیرکل روابط عمومی یادآور شد: امروز نیز داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی در آزمون سراسری شرکت کردند و صبح فردا (جمعه) هم داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها، آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر بیشتر داوطلب دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارایه آن الزامی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا