اجتماعی

تعرفه آب کدام مشترکان افزایش می‌یابد؟

تعرفه آب مشترکان پرمصرف چندبرابر شد. این در حالی است که چندی پیش تعرفه برق و گاز مشترکان پرمصرف هم گران شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش تعرفه این بار به آب رسید. طبق اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، قرار است تعرفه آب مشترکانی که بیش از حد استاندار آب مصرف می‌کنند، تغییر کند و یارانه آب‌ مصرفی آن‌ها قطع شود.

ماجرای افزایش تعرفه آب نیز به لایحه بودجه سال آینده بازمی‌گردد. بر اساس این مصوبه، مشترکان آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول تعرفه متناسب با مصرف می‌شوند.

همچنین تعرفه مشترکانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند، هیچ‌گونه تغییری نمی‌‌یابد و مشمول تعرفه یارانه‌ای می‌شوند.

افزایش تعرفه قبوض مشترکان پرمصرف، سیاستی است که پیش از این دولت برای برق و گاز هم در نظر گرفت.

چندی پیش خبر رسید که قبوض آب و برق مشترکان پرمصرف قرار است چهار برابر محاسبه شود.

البته در همین زمینه نمایندگان مجلس تصویب کردند که حتی قبض آب، برق و گاز خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و کم‌مصرف‌ها رایگان باشد. در عوض قبوض آن‌ها، از محل قبوض پرمصرف‌ها تامین شود‌.

همچنین در اواخر آذر ماه که دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کرد، قرار شد در سال آینده، آب‌بها، به ازای مصرف هر مترمکعب بیش از استاندارهای از پیش تعیین‌شده، ۱۵ درصد افزایش یابد.

ماجرای افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف از تابستان امسال شروع شد. زمانی که مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران، اعلام کرد یک خانه در شمال شهر تهران، بیش از یک محله معمولی آب مصرف می‌کند.

بختیاری گفته بود که این آب صرف آبیاری حیاط و پرکردن استخرهای خانه‌‌های شمالی در تهران می‌شود.

ساکنان این خانه‌ها چندین برابر بیش از سایر شهروندان آب مصرف می‌کنند و در بیشترین حالت، تنها ۲۰۰ هزار تومان پول قبض آب می‌دهند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا در سال ۱۴۰۱ قرار است یارانه آب به طور کامل حذف شود یا تنها این مشترکان پرمصرف هستند که از حاتم‌بخشی‌های دولت محروم می‌شوند؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا