اقتصادی

تعرفه تجاری بین ایران سوریه صفر شد

بذرپاش گفت: توافق‌ها برای تعرفه تجاری صفر بین دو کشور انجام شده و به زودی به گمرکات ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: امروز گزارشات پیشرفت کار‌ها توسط دستگاه‌های مختلف بررسی شد و تعداد بسیار زیادی از این توافق‌ها عملی شده است. سفری که ۳ ماه از آن میگذرد و این حجم از عملی شدن توافقات جای تقدیر دارد.

او ادامه داد: پیگیری صحبت‌ها و توافقات مورد تاکید رئیس جمهور دو کشور است که این کار هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد. در حوزه بیمه پیشرفت خوبی حاصل شد. شرکت مشترک تاسیس شده و میتواند به ایرانی‌ها و زوار خدمت دهد.

بانک ایرانی به زودی فعالیت خود در سوریه را آغاز خواهد کرد

بذرپاش گفت: در موضوع بانک مشترک بانک طرف ایرانی معرفی شد و ظرف چند هفته آتی فعالیت خود را در سوریه آغاز میکند. کاری که شاید در حالت عادی چند سال طول می‌کشید، اما ظرف سه ماه انجام گرفته است.

او در خصوص تعرفه تجاری بین دو کشور گفت: حذف تعرفه تجاری کالای‌های دو کشور انجام شده و تقریبا تعرفه تمامی کالا‌ها حذف شده و به زودی به گمرکات ابلاغ خواهد شد.

به گفته او، سرمایه گذاری دو خودرو سازی ایرانی در سوریه مدتی بود دچار وقفه شده بود و تسهیلات بسیار خوبی از این سوی انجام شده که بتوانند دو کارخانه ایرانی تولیدات خود را از سر بگیرند. البته سوریه استاندارد هایی دارد که قرار شد خودرو ساز ها آنها را رعایت کنند. بازار بسیار خوبی در زمینه تولید تراکتور و لاستیک وجود دارد که در این زمینه نیز مذاکرات خوبی انجام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا