اقتصادی

تعرفه صادرات گوجه فرنگی کاهش یافت

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به اینکه کاهش تعرفه عوارض صادراتی، از مطالبات تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی است، گفت: با پیگیری انجام شده تعرفه عوارض صادراتی گوجه فرنگی به‌عنوان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر به ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش روند بازار، خورشید گزدرازی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با اشاره به نقش این شورا در حل مشکلات جامعه هدف به دستاوردهای آن پرداخت و اظهار داشت: حذف الزام ارائه محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی حذف سپرده تخصیص ارز واحدهای تولیدی در زمان ایجاد گواهی ثبت آماری و کاهش میزان آن در نوبت تمدید اول تا پنجم از جمله دستاوردهای این عرصه است.

وی یکی از تولیدات مهم استان بوشهر را گوجه‌فرنگی خارج از فصل دانست و با بیان اینکه یکی از مشکلات در عرصه صادرات تعرفه بالای این محصول بود، گفت: با پیگیری انجام شده تعرفه عوارض صادراتی گوجه فرنگی به‌عنوان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر از ۳۰ به ۱۰ درصد کاهش یافت و این مهم زمینه افزایش صادرات به کشورهای مختلف و تحقق مطالبات فعالان این عرصه را فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ابطال بخش‌نامه در خصوص عوارض صادراتی برخی از محصولات جالیز و صیفی‌جات را از دیگر دستاوردهای مورد نظر دانست و اضافه کرد: اثربخشی کارگاه مهارت‌آموزی و توانمندسازی کارگران نخیلات از طریق کاهش ضایعات خرما و دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل بر اساس مدرک فنی حرفه‌ای از دیگر تحقق پیگیری‌ها محسوب می‌شود.

گزدرازی صدور مجوز انتقال کالا به‌صورت رویه اداری و ترانزیت اداری به منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به موافقت نسبت به ترانزیت داخلی و تخفیف سود بازرگانی بیان کرد: کالاهایی که از محدوده منطقه اول ویژه اقتصادی بندر بوشهر به محدوده منطقه دوم ویژه اقتصادی بوشهر، ترانزیت می‌شوند، مشمول تخفیف سود بازرگانی شدند.

وی از تأمین زیرساخت‌های گمرکی در فرودگاه بین‌المللی بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیگیری اتاق بازرگانی و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، پرواز بوشهر به دبی و بالعکس راه‌اندازی و با استقبال مردم مواجه شد و در همین راستا بر اساس تقاضای فعالان اقتصادی، ایجاد کد تجاری پیشنهاد شد و مورد موافقت ناظر گمرکات استان بوشهر قرار گرفت.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا