گردشگری

تعطیلی بزرگ هتل های ایران

رییس جامعه هتلداران کشور در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وضعیت حال حاضر هتل‌ها را خراب توصیف کرد و گفت: میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور به زیر پنج درصد رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، جمشید حمزه‌زاده در این دیدار که جمعی از نمایندگان تشکل‌های هتلداری از سراسر کشور حضور داشتند، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین ضریب اشغال‌ هتل‌ها ۲۵ درصد بود. مسافرت‌هایی که در نوروز انجام شد، گردشگری نبود. گردشگر تعریف دارد، یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. درحالی که مردم بیشتر به دیدار اقوام و بستگان رفتند و این به گردشگری ربطی نداشته است.

او سپس به معضلاتی که با وجود این تعطیلی گریبان هتل‌ها را گرفته است، اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما، افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است. با توجه به این‌که درآمد هتل‌ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادها این است تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند، چون اگر وضعیت موجود ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.

حمزه‌زاده از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد کارکنان هتل‌ها با توجه به شرایط و مخاطرات شغلی که دارند، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار گیرند.

رییس جامعه هتلداران همچنین از ناکارآمدی بسته‌های حمایتی دولت گفت و افزود: متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه‌های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای دریافت مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم، در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این‌گونه نبود. در مورد بیمه نیز همین‌طور و حدود دو درصد جریمه پرداخت کردیم.

علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در پاسخ به مشکلات و خساراتی که هتل‌ها درحال تحمل آن هستند، گفت: فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما هم با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه‌ای کشور تمام تلاش خود را کردیم تا در کمیسیون‌های مختلف و صحن دولت هر کاری که می‌شود انجام دهیم و انصافا نیز انجام دادیم.

مونسان با اشاره به محدودیت‌های تعیین‌شده در دوران کرونا، اظهار کرد: موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم. از هتل‌ها همچنان می‌خواهیم مشارکت عمده داشته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا