اجتماعی

جان دانش‌آموزان مهم‌تر از نمره است! / امروز تعطیلی مدارس اعلام می‌شود؟

با شیوع اومیکرون بار دیگر برخی از خانواده‌ها خواهان تعطیلی مدارس برای کرونا شدند. آنطور که معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته، قرار است امروز برای مقابله با سویه امیکرون و تعطیلی مدارس تصمیمات قطعی گرفته شود.

به گزارش روند بازار، با شناسایی اومیکرون، سویه جدید کرونا در کشور، نگرانی‌ها برای شیوع بیشتر این سویه بالا رفته است. حالا برخی از خانواده‌ها نگران حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.

تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس

آنطور که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت به ایلنا گفته، قرار است امروز در ارتباط با تصمیمات برای مقابله با سویه امیکرون و تعطیلی مدارس تصمیمات قطعی گرفته شود.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هنوز در ابهام قرار دارد. این در حالی است که پیش از شناسایی اومیکرون در کشور نیز اخیرا ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نوشت. بر اساس این گزارش ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام؛ این آخرین آمار از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا تا اواسط آذرماه بود.

جان دانش‌آموزان مهم‌تر از نمره!

حالا با شیوع اومیکرون بار دیگر برخی از خانواده‌ها خواهان تعطیلی مدارس برای کرونا شدند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به تعیطلی مدارس برای شیوع اومیکرون می‌خوانید.

«مدرسه را تعطیل کنید، جان دانش‌آموزان واجب‌تر است.»

«برای کسی مهم نیست که ما کرونا بگیریم. ذره‌ای به جان دانش‌آموزان اهمیت دهید. یک نمره چقدر مهم است که ما جامان را برایش به خطر اندازین!»

«خواهش می‌کنم تعطیل کنید. مدارس که در هفته یک یا دو روز بیشتر نیست. اما فرزند پیش‌دبستانی من هر روز کلاس دارد.»

«وزیر محترم آموزش‌و‌پرورش هم به جای اینکه اصرار بر حضوری بودن مدارس کند فکری به حال سیستم تهویه هوا و دستگاه‌های ضد عفونی مدارس کند. جان فرزندانمان مهم‌تر از درس آنهاست.»

«دبیرستانیم، متاسفانه ما را مجبور می‌کنند که به مدرسه برویم. حتی انضباط هم از ما کم می‌کنند. با اینکه اختیاری است اما چاره‌ای نیست.»

«درس واجب‌تر است یا سلامتی فرزندان؟ در و پنجره‌ها در مدارس باز هستند. دانش‌آموزان با لباس گرم هم سردشان می‌شوند و سختشان است که در کلاس حاضر باشند. مدارس ابتدایی را تعطیل کنید.»

تکرار ماجرای ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

«سال گذشته که امتحانات را برای پایه نهم حضوری کردید، به شخصه دیدم که سر همین امتحانات حداقل ۱ نفر از دانش‌آموزان کرونا گرفتند. ما خانوادگی کرونا گرفتیم که مجبور شدیم برای درمان وام بگیریم که حداقل ۳۰ میلیون تومان روی دستمان خرج انداخت.»

«من یک معلمم و یک بار در میان تدریس می‌کنم. دانش‌آموزان اصلا در مدارس رعایت نمی‌کنند. در کلاس ماسکشان می‌افتد و ضدعفونی ندارند. مدارس باید تعطیل شوند.»

البته در این میان برخی از خانواده‌ها موافق حضوری بودن مدارس هستند. آنها بر این باورند آموزش حضوری از سطح علمی دانش‌آموزان کاسته است.

سرعت شیوع اومیکرون بیشتر از دلتا

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی نیز با اشاره به خطر افزایش تصاعدی و انفجاری کرونا با سویه اومیکرون به ایسنا گفت: «واریانت جدیدی را که به نام اومیکرون وارد کشور شده، باید به دلیل خصوصیاتی که دارد، بسیار بسیار جدی در نظر بگیریم. از نظر میزان انتقال و سرعت شیوع حتی اگر بخواهیم آن را با دلتا که انتقال‌پذیرترین ‌واریانتی بود که شناسایی شد، مقایسه کنیم، می‌بینیم که میزان انتقال و سرعت شیوع اومیکرون از دلتا هم بیشتر است.»

با شناسایی اومیکرون، سویه جدید کرونا برخی کشورها مانند امریکا و انگلستان اقدامات پیشگیرانه از جمله دورکاری را در دستور کار قرار دادند.

تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. مدارس رو تعطیل کنید باور کنید بیشتر دانش آموزان فاصله اجتماعی و زدن ماسک رو رعایت نمی کنند و به دلیل سرمای هوا تهویه هم مناسب نیست الان اگه ما به امیکرون مبتلا بشیم چه کسی جواب گو هست ما خواهشمون از وزارت محترم بهداشت این است که مدارس را تعطیل کنند و امتحان ترم اول را به دلیل اینکه جمعیت امتحان دهندگان زیاد و فضا کم است انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا