اجتماعی

تعطیلی مدارس تا ۱۵ فرودین یک پیشنهاد است

تسنیم نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین فعلاً به عنوان یک پیشنهاد طرح شده است، گفت:‌فقط با اعلام وزارت بهداشت تعطیل می‌کنیم.

محسن حاجی‌میرزایی درباره شیوع ویروس کرونا، نگرانی والدین و تدابیر آموزش‌وپرورش برای تأمین امنیت دانش‌آموزان اظهار کرد: به محض اینکه تست کرونا مثبت اعلام شد، وارد مجموعه‌ای از فعالیت‌ها شدیم به گونه‌ای که معاونان سلامت آموزش‌وپرورش تمام استان‌ها با معاونان وزارت بهداشت در یک ویدئو کنفرانس شرکت کردند، ضرورت‌ها را مرور و با کارهایی که باید انجام دهند آشنا شدند.

وی افزود: دستورالعمل‌هایی برای معلمان و دانش‌آموزان تهیه و نحوه پیشگیری، مراقبت و اقداماتی که دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس باید انجام دهند، تشریح شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ضدعفونی‌کردن کلاس‌های درس انجام می‌شود و مدارس امکانات لازم را در اختیار دارند؟ گفت: به همه مدارس این موضوع را ابلاغ کردیم و آنها نیز کار ضدعفونی‌کردن را شروع کرده‌اند، سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

آیا مدارس ملزومات لازم برای ضدعفونی‌کردن را دارند؟

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که مدیران مدارس می‌گویند برای تامین ملزومات ضدعفونی مشکل دارند و مجهز نیستند؟ مطرح کرد: روز یکشنبه در هیئت دولت گزارشی از وضعیت سرانه بهداشتی مدارس ارائه کردم، امسال به جهت تأمین سرانه مورد نیاز مدارس اولویت فقط با مناطق محروم بود بنابراین دولت تأکید کرد سازمان برنامه و بودجه اعتباری را پیش‌بینی کند و در اختیار مدارس قرار دهند تا برای تأمین امکانات و تجهیزات ضدعفونی اقدام کنند.

فعلاً تصمیمی بر تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین نیست

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه آموزش‌وپرورش برای تعطیلی مدارس چیست و آیا مدارس طبق گفته‌های مجلس تا ۱۵ فروردین تعطیل است؟ گفت:‌ خیر! ما در تعطیلات تابع سیاست‌ها و صلاحدیدهای وزارت بهداشت هستیم، اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد در منطقه و استانی ضرورت دارد مدارس تعطیل شود حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش درباره گفته‌های رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین عنوان کرد:‌  آنها فقط یک پیشنهاد تهیه و به رئیس مجلس ارائه کردند، این موضوع یک بحث تخصصی است و در صلاحیت وزارت بهداشت و مجموعه پزشکی است که آنها باید تشخیص بدهند چه نوع اجتماعاتی خطرناک است، آیا مدارس باید تعطیل بشوند یا خیر، اگر نیاز به تعطیلی است در کدام مناطق و به چه مدت باید تعطیل شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد:‌ فعلاً براساس توصیه‌هایی که ارائه شده است مدارس بعضی از مناطق تعطیل شدند اما از این پس فقط از مسیر وزارت بهداشت و اعلام ضرورت آنها ما تعطیلی مدارس را اعلام خواهیم کرد.

فقط براساس اعلام وزارت بهداشت مدارس تعطیل می‌شوند

وی افزود:‌ در طول این روزها شوراها تامین استان‌ها اختیاراتی داشتند و هر کدام براساس صلاحدید خودشان روزهایی را تعطیل اعلام کردند اما برای انسجام بخشیدن به موضوع در دولت بحث و مقرر شد وزارت بهداشت تصمیم بگیرد چه موقعی نیاز است مدارس تعطیل شوند.

استفاده از فضای مجازی برای آموزش‌ دانش‌آموزان در صورت ادامه تعطیلی

حاجی میرزایی درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی مدارس در استان‌هایی که به دلایل مختلف تعطیلات زیادی داشتند، گفت: اگر بخواهیم فرصت تحصیلی از دست رفته را جبران کنیم استفاده از روش‌های مجازی مطرح است، گروهی را در این‌باره مامور کردیم و تا آخر هفته آمادگی خود را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم تا در صورت ادامه تعطیلی از طریق فضای مجازی آموزش‌های غیرحضوری ارائه شود.

آقای وزیر اگر فرزند دانش‌آموز داشتید در این شرایط می‌گذاشتید به مدرسه برود؟!

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که به تازگی تصویر کلاس خالی درس از سوی یک معلم کاشانی منتشر شد که نشان می‌داد والدین به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه ندادند فرزندانشان به مدرسه بروند، اگر خود شما فرزند دانش‌آموز داشتید در این شرایط اجازه می‌دادید به مدرسه برود، گفت: به فضایی در جامعه دامن زده می‌شود که ممکن است خیلی واقع بینانه نباشد، این موضوع بهداشتی است و در صلاحیت مجموعه وزارت بهداشت اما بنده در جایگاه یک پدر به مجموعه وزارت بهداشت اعتماد می‌کنم و اگر تشخیص بدهند حضور در مدارس مشکلی ندارد به آنها اعتماد دارم.

وی تأکید کرد:‌ مرجع تخصصی اعلام ضرورت تعطیلی مدارس وزارت بهداشت است چون ما نمی‌دانیم دایر بودن مدارس ضرر دارد یا خیر و میزان شیوع بیماری در کدام مناطق بیشتر است بنابراین براساس صلاحدید وزارت بهداشت تعطیلی مدارس را اعلام می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا