اجتماعی

تعطیلی کرونایی یک رای موافق هم نداشت!

با وجود تاکید برخی کارشناسان بر لزوم تعطیلی کامل برای کنترل گونه دلتا، این پیشنهاد در زمان بررسی در ستاد ملی کرونا، حتی یک رای موافق هم نداشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چندی پیش و به دنبال نامه وزیر بهداشت به رهبری، ایشان دستور رسیدگی به موضوع تعطیلی دو هفته‌ای را در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر کردند. در ادامه اما این قرارگاه با موضوع موافقت نکرد.

حال روح‌اله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور در توئیتی تلویحا به این نکته اشاره کرده است که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای حتی یک موافق نیز نداشته است.

او در حساب توئیتری خود نوشت: کما فی السابق؛ هرگونه تصمیمی در ستاد ملی کرونا به اتفاق آرا تصویب می‌شود و نظرات فردی و بخشی ملاک تصمیم جمعی نیست. پیشنهاد تعطیلی نیز ابتدا در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت و سپس در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور محترم، با توجه به شرایط فعلی بدون هیچ مخالفتی، عدم تعطیلی تصویب شد.

درخواست لاک‌داون فوری کشور

این در حالی است که به اعتقاد علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله کرونای تهران این موضوع را ضروری می‌داند او چندی پیش درباره شروط موثر در تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای مهار کرونا، گفت: تعطیلی موثر از نظر ما یعنی لاک‌داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملا اثربخشی ندارد. در واقع تعطیلی موقتی یا ناقص اصلا اثربخشی نخواهد داشت. لاک داون به معنای واقعی مدنظر ما است.

وی افزود: لاک داون به معنای تعطیلی کامل است و باید همه‌ شهر تعطیل شده و فعالیت‌های اجتماعی به حداقل برسد و جز مشاغل بسیار ضروری مانند تامین غذا، دارو و امدادی سایر مشاغل باید تعطیل شوند. حتی حمل و نقل عمومی هم در لاک داونی که مدنظر ما است باید تعطیل شود.

زالی با تاکید بر اینکه آنچه در فضای گفتمان شهری وجود دارد با لاک داون فاصله دارد،گفت: لاک داون تصمیم تلخی است که مانند مُسکن عمل می‌کند و تنها جنبه تسکینی دارد و همانگونه که در اصطلاح جهانی از لاک داون یاد می‌شود، این اصطلاح یعنی سرعت‌گیر و یک تصمیم مقطعی و گذرا خواهد بود که وقتی اثربخشی کافی دارد که در کنار آن کارهای بنیادی‌تری انجام شود (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا