کسب و کار

تعمیر تجهیزات پزشکی

در محیط بیمارستانی بسیار مهم است که تجهیزات به‌درستی کار کنند تا درمان بیماران و وظایف متخصصان به نحو احسن انجام شود؛ بنابراین، چکاپ و تعمیر تجهیزات پزشکی جزء جدایی‌ناپذیر عملکرد صحیح آن‌هاست که عملکرد مداوم و بدون مشکل دستگاه­ها را حتی در شرایط ترافیک کاری تضمین می‌کند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اکثر بیمارستان‌ها به طور روزانه از تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند، اما همیشه مراقبت‌های لازم را از آن‌ها انجام نمی‌دهند که می‌تواند بر عملکرد صحیح تجهیزات تأثیر گذاشته یا حتی آن‌ها را به طور کامل از کار اندازد. ضربه خوردن و استفاده ناصحیح نیز مشکلات رایجی هستند که می‌توانند باعث خرابی دستگاه‌ها شوند که بررسی و کمک فنی نیاز دارد. در طول تعمیر تجهیزات مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند تا علت مشکل مشخص شود. شناسایی مشکل و علت آن مهم است تا بتوان خطا را به طور کامل برطرف کرده و از تکرار آن جلوگیری کرد. پس از آن، تعمیر و چکاپ با تعویض یا ارتقای قطعات، تنظیم و غیره انجام می‌شود. دستگاه‌ها را می‌توان به طور کامل از بین برد، به‌خصوص اگر اشتباه استفاده شود.

تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات پزشکی

طی تعمیرات پیشگیرانه یا چکاپ، دستگاه به طور کامل بررسی می‌شود تا از سالم‌بودن بخش‌های مختلف آن اطمینان حاصل شود. طی تعمیرات پیشگیرانه، دستگاه‌ها به طور منظم تست شده و در صورت فرسودگی قطعات برای افزایش عمر آن‌ها تعویض می‌شوند. علاوه بر این، در مواقع نیاز با روغن مناسب تمیز و روغن‌کاری می‌شوند.

تجهیزات پزشکی ابزار بسیار مهمی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی هستند؛ زیرا به تشخیص، درمان و بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک می‌کنند؛ بنابراین رسیدگی صحیح به آن‌ها اهمیت بسزایی دارد. متخصصان مسئول این تجهیزات باید یک برنامه کنترلی برای اطمینان از عملکرد عادی آن‌ها ایجاد کنند. همچنین لازم است اطمینان حاصل شود که همه‌چیز مطابق با پارامترها و استانداردهای بهداشت و درمان انجام می‌شود. با استفاده از این اقدامات ایمنی می‌توان عمر مفید این دستگاه‌ها را نیز افزایش و بهبود داد. در ادامه به بررسی فاکتورهایی که هنگام انتخاب بهترین شرکت تعمیر لوازم پزشکی باید در نظر بگیرید می‌پردازیم.

هنگام انتخاب شرکت تعمیر تجهیزات پزشکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

استفاده از تجهیزات پزشکی در یک مرکز درمانی یا حتی در خانه یک انتخاب ضروری است. با اینکه برخی لوازم و دستگاه‌ها به‌راحتی قابل تعمیر هستند، اما همیشه امکان بررسی و تعمیر تجهیزات پزشکی در محل وجود ندارد. گاهی اوقات لازم است با یک شرکت مجرب در این زمینه همکاری کنید، به‌خصوص اگر این کار نیاز به دانش خاص درباره محصول یا برندی منحصربه‌فرد داشته باشد.

انتخاب شرکت تعمیرات تجهیزات پزشکی مناسب در سه عامل تخصص، زمان تحویل و بازگشت سرمایه خلاصه می‌شود. بدون بررسی این عناصر کلیدی، مدیران نباید همکاری با یک شرکت تعمیر تجهیزات پزشکی را در نظر بگیرند. برای انتخاب شرکت مناسب در این حوزه بایستی از تخصص کافی و کیفیت تجهیزات در مرکز موردنظر اطمینان حاصل کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که کارکرد درست و بی‌نقص دستگاه‌ها بر کیفیت خدماتی که می‌توانید به بیماران خود ارائه دهید تأثیر مستقیمی می‌گذارد.

  • تجربه و دانش

هنگام تصمیم‌گیری برای همکاری با شرکت‌های تعمیر تجهیزات پزشکی، اولین فاکتور مهمی که باید در نظر بگیرید صلاحیت و تجربه کاری آن‌ها است. بسیاری از این شرکت‌ها استراتژی جامعی را برای تعمیر دستگاه‌های پزشکی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها تخصص خود را در تعمیر دستگاه‌های مختلف مانند ماسک‌های تنفسی، ژنراتورهای اکسیژن، دستگاه‌های پاپ‌آپ و EKG و بسیاری از وسایل دیگر تبلیغ می‌کنند. بااین‌حال، بایستی علاوه بر تجربه از میزان شناخت آن‌ها از برند مدنظر و دارابودن گواهینامه تخصص تعمیرات آن مطمئن شوید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شرکت تعمیرات لوازم پزشکی مناسب، دارابودن تجربه تخصصی است. اگر شرکت مدنظر مرکز تعمیرات مجاز یک سازنده خاص باشد، می‌توانید تا حد زیادی به توانایی آن‌ها در عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات تولید شده توسط آن برند مشخص اعتماد کنید.

همین امر در مورد شرکت‌های تعمیر دستگاه‌های پزشکی که در خدمات‌رسانی به انواع خاصی از دستگاه‌های پزشکی تخصص دارند صادق است. دارابودن این تخصص‌ها به این معنی است که شما یک تکنسین با مهارت‌های پیشرفته برای چکاپ یا تعمیر تجهیزات خود در اختیار دارید.

  • زمان تحویل

وجود اکثر تجهیزات پزشکی برای انجام عملیات روزانه مراکز بهداشتی و درمانی ضروری است. تعمیر و چکاپ تجهیزاتی مانند ونتیلاتورها، سیستم‌های مانیتورینگ و سایر تجهیزات باید به‌موقع و با دقت انجام شود تا اختلال در عملکرد روزانه دستگاه‌ها و رفاه بیماران به حداقل برسد؛ بنابراین، هنگام انجام تعمیرات یا چکاپ پیشگیرانه باید علاوه بر کیفیت، زمان تحویل و حداقل زمان خرابی را در نظر داشت. برای اطمینان از این نتیجه، باید به دنبال یک شرکت معتبر تعمیر تجهیزات پزشکی باشید که به انجام سریع و صحیح کار مشهور است.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اگرچه نیاز به تعمیر تجهیزات پزشکی داوطلبانه نیست، اما مدیران بایستی بهترین راه‌حل را برای رفع این نیاز انتخاب کنند. گاهی اوقات مشکل جزئی بوده و می‌توان تعمیرات دستگاه‌ها را برای مدت معینی به تعویق انداخت. گاهی نیز انتخاب جایگزین‌های با قیمت مناسب بایستی مدنظر قرار گیرد تا در هزینه‌های سازمان صرفه‌جویی شود.

سخن آخر

هنگامی که تجهیزات یک مرکز پزشکی به‌درستی نگهداری و تعمیر می‌شود، تضمین می‌کند که سیستم مراقبت‌های بهداشتی تمام استانداردها را رعایت می‌کند. این می‌تواند تأثیر استهلاک را بر مدیریت تجهیزات سازمانی کاهش دهد و فاصله زمانی بین خرید تجهیزات را افزایش دهد. به لطف تعمیر و چکاپ مداوم، برنامه‌ریزی خرید تجهیزات جدید می‌تواند روند معقولی را طی کند. این به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از منسوخ‌شدن، بودجه لازم برای خرید تجهیزات جدید را تأمین کنند.

به‌این‌ترتیب، مرکز درمانی می‌تواند اطمینان حاصل کند که مراقبت از بیمار به ایمن‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و همچنین بیماران از کیفیت خدمات مرکز درمانی اطمینان خاطر می‌یابند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا