اقتصادی

رشد ۱۰۰ درصدی قیمت ماهی

بررسی قیمت‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد در شب‌های عید هر کیلو ماهی قزل‌آلا با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته تا بیش از ۱۱۰ هزار تومان هم فروش رفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا با توجه به افزایش خرید ماهی در اسفندماه و شب عید، بررسی گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت کالاهای خوراکی در ماه پایانی سال گذشته نشان می دهد که هر کیلو ماهی قزل‌آلا تا بیش از ۱۱۰ هزار تومان هم فروش رفته است. این به معنای رشد ۱۰۰ درصدی قیمت ماهی در طول یک سال است.

این در حالی است که متوسط قیمت ماهی قزل‌آلا در اسفند ۱۳۹۹ حدود ۵۵ هزار تومان بود. البته به بیش از ۸۸ هزار تومان در بهمن پارسال رسید. در اسفندماه با متوسط ۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رفت.

براین اساس متوسط قیمت ماهی قزل‌آلا نسبت به اسفند ۱۳۹۹ تا ۶۱.۱ درصد و نسبت به بهمن ۱۴۰۰ حدود ۰.۴ درصد گران شد.

همچنین بررسی قیمت کنسرو ماهی تن از این حکایت دارد که هر قوطی ۱۸۰ گرمی این کالا در اسفندماه تا مرز ۳۲ هزار تومان رسید و متوسط قیمت آن ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان است.

کنسرو ماهی تن نسبت به اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۲.۱ درصد و در قیاس با بهمن پارسال ۰.۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا