اقتصادی

تغییر مکرر رویه‌ها در شأن بازار سرمایه نیست

عضو شورای عالی بورس تغییر مکرر رویه‌ها و تصمیمات ابلاغی به بازار سرمایه را در شأن سیاستگذار بورس ندانست و گفت:ابلاغ تصمیمات در زمان تعطیلی بازار و اجرا در اولین روز بازگشایی مجدد صحیح نیست.

به گزارش روند بازار، حسین سلاح‌ورزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تعدد و تکثر تصمیمات و تغییر مکرر رویه‌ها در شأن بازار سرمایه ایران نیست، گفت: هر چند اعتقاد و باور دارم مجموعه فعالیت‌های سازمان بورس، صادقانه و در جهت صیانت از حقوق سهامداران و فعالان بازار سرمایه است، ولی وضع مکرر مقررات جدید در این بازار و صدور دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و طرح رویه‌های متعدد، زیبنده بازار سرمایه ایران نیست.

عضو شورای عالی بورس افزود: یکی از انتقادات و ایرادات این است که علاوه بر تعداد زیاد مقررات و رویه‌های مربوط به بازار سرمایه که این روزها به شکل متناوب دچار تغییر می‌شوند، نحوه ابلاغ، انتشار و اطلاع‌رسانی آن‌ها نیز صحیح نیست؛ به نحوی که ابلاغ تصمیمات و انتشار آن‌ها در پایان هفته (زمان تعطیلی بازار) و تعیین موعد اجرا در اولین روزهای شروع مجدد فعالیت بورس، باعث دلخوری و افزایش انتقادات ذینفعان و فعالان این حوزه شده است.

به گفته سلاح‌ورزی، استفاده از ابزارها و روش‌هایی مانند توقف چند روزه یا چند ساعته نمادها، افزایش و کاهش حجم مبنا و تصمیمات مرتبط با تعیین دامنه نوسان، اگر با توضیحات کافی و اعلام دلایل توجیهی نباشد، باعث افزایش ابهام و کاهش اعتماد فعالان بازار سرمایه به بورس خواهد بود.کد خبر 4898263محبوبه فکوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا