اقتصادی

تغییر نحوه قیمت‌گذاری لاستیک خودرو

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: تا چند ماه پیش قیمت‌ها بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شدند. این نحوه قیمت‌گذاری مشکلاتی برای تولید سایزهای کوچکتر ایجاد کرده بود. اکنون نحوه قیمت‌گذاری تغییر کرده است.

به گزارش روند بازار، علیرضا شاه‌میرزایی در خصوص قیمت لاستیک خودرو افزود که قیمت‌ها مصوب شده‌اند و تا چند ماه پیش بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شدند. این نحوه قیمت‌گذاری مشکلاتی برای تولید سایزهای کوچکتر ایجاد کرده بود. اکنون با تغییر نحوه قیمت‌گذاری، تولید لاستیک‌های سایز کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره سامانه‌های مختلف برای ثبت نام و خرید لاستیک توضیح داد که لاستیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شود و برای خرید و فروش آن الزاماتی در سامانه وجود دارد که باید مشکلات آن حل شود.

شرایط جدید فروش اینترنتی خودرو: ارائه قرارداد قبل از دریافت وجه

وی بیان کرد که خودروسازان باید در فروش اینترنتی قبل از دریافت وجه، قرارداد را به مشتری ارائه کنند. در صورت عدم رعایت این مورد، تخلف محسوب شده و شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی ​ راحت‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است.

شاه‌میرزایی در مورد فروش خودرو تصریح کرد که خودروسازان باید ضوابط صنفی را رعایت کنند. فروش خودرو باید با مجوز صنفی انجام شود و وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی هماهنگ شده تا نظارت‌ها افزایش یابد.

وی همچنین افزود که رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش انجام خواهد شد که این موضوع بر سهمیه واردات آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

منبع
شهر بورس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا