اقتصادی

تفاوت‌ های شیبا و دوج کوین دو ارز دیجیتال

همه می‌گویند شیبا وارد عرصه شده تا با دوج‌کوین رقابت کند اما این دو ارز تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. شیبا واقعا قاتل دوج‌کوین است؟

به گزارش روند بازار به نقل از  تجارت‌نیوز، در یک ماه گذشته صرافی کوین‌بیس لیست‌هایی را برای یک جفت ارز اعلام کرد که مبتنی بر مبارزه با سیاست‌ها پولی و تورمی هستند.

پس از خوابیدن هیجان دوج‌کوین، ارزها و توکن‌های زیادی دیگر با نماد سگ پا به عرصه فعالیت گذاشتند اما موفق‌ترین این ارزها شیبا بود. ارزش بازار این ارز تنها در چند هفته پس از آغاز به کار در صرافی بایننس به حدود ۹ میلیارد دلار رسید.

اگرچه خیلی‌ها می‌گویند شیبا قاتل دوج‌کوین است اما این دو ارز کارایی متفاوتی دارند.

دوج‌کوین یک ارز دیجیتال برای پرداخت‌های آنلاین است زیرا کم بودن قیمت و فراوانی این ارز باعث می‌شود معادل پنی در بازار ارز دیجیتال باشد. در هر دقیقه ۱۰ هزار دوج‌کوین ایجاد می‌شود.

دوج‌کوین به دلیل حمایت ایلان‌ماسک و مارک‌کوبان شروع طوفانی داشت و حالا هفتمین ارز برزگ بازار از نظر مارکت‌کپ است.

در مقابل دوج‌کوین، ارز دیجیتال شیبا قرار دارد که تلاش می‌کند جامعه غیرمتمرکز خود را بسازد. این ارز در الگوهای رفتاری و ال‌سی‌دی با دوج‌کوین مشابه است اما از نظر توکنومیک با دوج‌کوین متفاومت است. شیبا محدودیت عرضه دارد اما عرضه این ارز بسیار بالا است. از طرفی ۵۰ درصد این پروژه در اختیار ویتالیک بوترین، خالق اتریوم قرار دارد.

دوج‌کوین یک ارز است اما شیبا توکن است. ارزها از پلتفرم خود استفاده می‌کنند اما توکن‌ها از زیرساخت بلاکچین دیگری استفاده می‌کنند.

بنیانگذار شیبا تصمیم گرفت که در پلتفرم اتریوم فعالیت کند تا پروژه‌های او بتواند آزادانه عمل کند و درگیر مقررات خارجی  نشود.

اما صرفا نظر از حمایت برخی افراد سرشناس از این ارزها، بازار نیاز به شوخ طبعی هم دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا